אושרו סופית הגבלות החריגה מהחבילות בשוק הסלולר

ההגבלות נועדו למנוע תשלום גבוה עבור חריגה מהמכסה בחבילה הסלולרית • מדובר בנושא המשפיע באופן משמעותי על כלל הציבור ובפרט על ציבור "המנויים הכשרים" בתקופת מגפת הקורונה

שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
שר התקשורת דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

בתום שימוע קצר, שר התקשורת דודי אמסלם חתם היום (ג') על החלטה להאריך בחודש נוסף את ההוראה בעניין הפחתת התשלום עבור דקות חורגות בנייד, נושא המשפיע באופן משמעותי על כלל הציבור ובפרט על ציבור "המנויים הכשרים" בתקופת מגפת הקורונה.

אחת הבעיות הגדולות שנוצרו בשוק הסלולר, בעיקר במגזר החרדי, הייתה ההגבלה על היקף דקות השיחה. לרוב מדובר בחבילות שעונות על הצרכים של הרוב המוחלט של האוכלוסייה, ואולם בקרב המגזר החרדי השיחות לשירותי מידע (בהיעדר אינטרנט) מגדילות משמעותית את היקפי הדקות הנצרכות. חברות הסלולר גובות תעריפים גבוהים על החריגות מהחבילות, ולכן נדרשה התערבות של משרד התקשורת, כיוון שלקוחות הגיעו לסכומים גבוהים מאוד בחשבונות הסלולר שלהם.

לדברי המשרד התקשורת, מרבית חבילות הסלולר כוללות מכסת דקות שבסיומה מחויב המנוי בתעריף דקת חריגה גבוה, אשר בעת הזאת, בה הצורך בקיום שיחות גובר, עשוי להביא לתשלומים מוגדלים עבור לקוחות רבים. הדבר נכון בפרט עבור "המנויים הכשרים", אשר עושים שימוש מוגבר בשיחות למטרת למידה וחינוך, עובדה שעשויה להוביל להוצאות מרובות בקרב משתמשים בקווים אלה בתקופה זו.

המגבלות שקבע המשרד מגבילות את התשלום על החריגה אך לא מבטלות את התשלום לחלוטין, וזאת על-מנת למנוע מצב שהחריגה תיהפך להרגל.

מטעם מזכירות ועדת הרבנים לענייני תקשורת נמסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת שר התקשורת דוד אמסלם להאריך את הסדר הפחתת התשלום עבור חריגת דקות. ההסדר מסייע למאות אלפי מנויים בקומה הכשרה להמשיך ולהשתמש בשירותי הלמידה מרחוק באמצעות הסלולרי מבלי להגיע לתשלום חריג. זוהי התחשבות מבורכת, ואנו מאמינים שגם סוגיית העומסים תוסדר בימים הקרובים".