אל על דוחה שוב את מועד החזרת הטיסות המסחריות שלה

החברה דוחה את המועד ל-30 במאי • מדיניות הממשלה, המחייבת בידוד של 14 ימים לשבים מחו"ל, תקפה בשלב זה עד ל-16 במאי

חברת התעופה אל על  דוחה שוב את מועד החזרת הטיסות המסחריות שלה: נכון לעכשיו דוחה החברה את המועד ל-30 למאי, כך הודיעה הערב (ג') לבורסה. המועד הקודם היה 16 למאי.

יצוין כי מדיניות הממשלה המחייבת בידוד של 14 ימים לשבים מחו"ל תקפה בשלב זה עד ל-16 במאי, אך עם זאת אל על הודיעה כי לא תחזיר את הלו"ז שלה עד לסוף החודש. החברה עדיין ממתינה לסיוע ולהלוואה מהמדינה בשעה שהיא מצויה במשא-ומתן מול הבנקים ומול ועד העובדים שלה כדי לקבל אישור להסכם ההתייעלות שהיא הציגה למשרד האוצר. ההלוואה שאל על מחכה לה היא בהיקף של 400 מיליון דולר ובערבות של 75% מהמדינה.

"נוכח העובדה שההקלות אשר פורסמו על-ידי משרד הבריאות אתמול, 4 במאי 2020, אינן כוללות הקלות ביחס לחובת הבידוד החלה על נוסעים נכנסים לישראל ולאיסור כניסת זרים לישראל, ולאור הביקוש הנמוך לטיסות נוסעים, החברה החליטה להאריך את משך ההפסקה הזמנית של טיסותיה כאמור, עד ליום 30 במאי 2020", כך הודיעה אל על לבורסה.

אל על תמשיך בהטסות מטען ובהטסות של נוסעים מיעדים שונים לפי דרישה. רוב עובדי החברה הוצאו לחל"ת. צרכנים שהזמינו טיסות למועדים הללו, ושהן לא יתקיימו, יקוו לקבל החזר כספי בהקדם. לנוסעים שכבר בוטלה טיסתם הודיעה אל על כי נושא ההחזר הכספי יטופל לכשהחברה תשוב לפעילות סדירה, אלא שהנוסעים זכאים לקבל החזר על-פי חוק תוך 21 ימים (ותוך 90 ימים, כאשר הכנסת תאשר שינויים במתכונת חוק התעופה). יש לקוות שהמדינה תתנה את קבלת הסיוע לאל על, כמו גם לחברות התעופה האחרות, בהחזר הכספי לנוסעים בהתאם לחוק התעופה.