מיקרוסופט רוכשת את CyberX הישראלית תמורת 165 מיליון דולר

העסקה נמצאת בישורת האחרונה, בשלב איסוף חתימות מבעלי המניות • הסטארט-אפ  עוסק באבטחת סייבר בתחום של ה"אינטרנט של הדברים התעשייתי" ולמערכות בקרה תעשייתיות

חברת מיקרוסופט רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי CyberX (סייבראיקס), שעוסק באבטחת סייבר. העסקה נמצאת בישורת האחרונה, בשלב איסוף חתימות מבעלי המניות. הסטארט-אפ גייס 48 מיליון דולר מאז שהוקם. לפי גורמים שמעורים בפרטי העסקה, סכום הרכישה עומד על 165 מיליון דולר.

הסטארט-אפ הוקם ב-2013 על ידי עומר שניידר וניר גילר, והוא עוסק באבטחת סייבר בתחום של ה"אינטרנט של הדברים התעשייתי" (Industrial IoT) ולמערכות בקרה תעשייתיות. ההגנה מתבצעת באמצעות אלגוריתמים המבצעים ניתוח של תעבורת רשתות, וזיהוי אנומליות בתקשורת מכונה למכונה (M2M). לחברה לקוחות גלובליים בתחומי אנרגיה, מים, פארמה, כימיקלים, גז ומפעלי ייצור.

בעלי המניות הגדולים בחברה של החברה הם הקרנות NVP וגלילות, ובין בעלי המניות הנוספים נמנים פלינט קפיטל אינבן קפיטל - כ-8.5%, OurCrowd, קוואלקום ונצ'רס, גלנרוק, גיגי לוי וייס וקרן Upwest.

בעבר הסביר גילר ל"גלובס" על נסיבות הקמת החברה: "היה פער עצום בין הנזק שעלול היה להיגרם לבין ההגנה הלא-קיימת על הסביבות האלה. היום, אחרי סדרת תקיפות גדולות על תשתית תעשייתית כמו של חברת תרופות 'מרק', כבר לא ייתכן שסביבה תעשייתית תרוץ בלי הגנה. נושא ההגנה על תשתיות תעשייתיות הוא כבר כיום נושא שעל סדר היום בדירקטוריונים".