המו"מ על תיקי הממשלה חוזר: מי יקבל את תיק הבריאות?

בכחול לבן מעוניינים במשרד הבריאות ומציעים תמורתו שני תיקים קטנים יחסית, כגון משרד המדע, המשרד לעניינים אסטרטגיים או המשרד לתפוצות • אך בליכוד רוצים בתמורה את משרד התרבות והספורט ומשרד התקשורת • בנט: "אם נתניהו יציע לי את משרד הבריאות, אירתם למשימה"

בנימין נתניהו ובני גנץ  / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

בקואליציה העתידית נשמו לרווחה כאשר הבינו בתום יומיים של דיוני בג"ץ, שבית המשפט לא עומד לפסול את הענקת המנדט לנתניהו, כיוון שלא מתכוון להחליף את שיקול הדעת הפוליטי של מעל ל-61 חברי כנסת. בנוסף, שלל העתירות באשר לתוכנו של ההסכם הקואליציוני לא יביאו לידי פסילה מוחלטת שלו וכעת, כאשר חוקי היסוד החדשים עומדים לעבור ברוב בכנסת החל ממחר, החל המו"מ הסופי על משרדי הממשלה.

כחול לבן הבהירו בשבוע האחרון שהם מעוניינים במשרד הבריאות, אחרי התפטרות השר יעקב ליצמן. בתמורה לכך, הם מציעים לליכוד שני תיקים קטנים יחסית, כגון משרד המדע והטכנולוגיה, המשרד לעניינים אסטרטגיים או המשרד לתפוצות.

בליכוד רוצים תמורה גדולה בהרבה, בדמות שני תיקים ממשלתיים משמעותיים כגון משרד התרבות והספורט ומשרד התקשורת. אולם גורמים בכחול לבן אומרים כי לא ימסרו שני תיקים משמעותיים, ולבטח לא את התרבות ספורט או תקשורת שהיו לסדין אדום בתקופת הממשלה ה-34, ולפחות תיק התקשורת הוא זה שהוביל לחלק מכתב האישום נגד בנימין נתניהו.

בתוך כך, יו"ר ימינה נפתלי בנט כתב היום בטוויטר כי גם הוא מעוניין לקבל את תיק הבריאות. "אם רה"מ נתניהו יציע לי את משרד הבריאות ואת ניהול מערך הקורונה, אירתם למשימה. זו משימה לאומית של ממש. כדי להיערך לגל תחלואה נוסף שאולי יגיע בסתיו, נדרשת היערכות וביצוע מהלכים משמעותיים. חייבים להיות מוכנים מראש כדי שלא נצטרך לסגור את כלכלת ישראל ולפגוע אנושות בפרנסת מיליון ישראלים".

הוויכוח בין הליכוד לימינה הוא על התיקים הנוספים. בימינה רוצים גם תיק משמעותי לשר רפי פרץ. פרץ מחזיק התחייבות אישית מנתניהו, בשל הוויתור שהוא עשה כאשר הפר את התחייבותו לאיתמר בן גביר וחבר לנפתלי בנט. אולם בליכוד מוכנים להציע לימינה תיק ממשלתי אחד גדול (בריאות או חינוך) ובנוסף רוטציה ל-18 חודשים על תיק קטן.