חברת Airbnb מפטרת כ-25% מעובדיה בעקבות משבר הקורונה

לפי דיווח ב-CNBC, החברה צפויה לפטר כ-1,900 מעובדיה • המנכ"ל בריאן צ'סקי: "הצפי הוא שההכנסות השנה יהיו פחות ממחצית מההכנסות ב-2019"

בריאן צ'סקי, מנכ"ל Airbnb  / צילום: Richard Drew, AP
בריאן צ'סקי, מנכ"ל Airbnb / צילום: Richard Drew, AP

חברת Airbnb מתכננת לפטר כ-1,900 מעובדיה בעקבות משבר הקורונה. כך גורם מקורב לחברה אישר בפני CNBC. מדובר בכ-25% מסך עובדי חברת שיתוף הבתים, שמספרם עומד על כ-7,500. 

"כולנו נמצאים כעת במשבר המחריד ביותר של תקופת חיינו, וכפי שזה מתחיל להתגלות, התיירות העולמית נעצרה", אמר המנכ"ל בריאן צ'סקי לעובדי החברה, לפי "CNBC". "העסקים של Airbnb נפגעו בצורה קשה, והצפי הוא שההכנסות השנה יהיו פחות ממחצית מההכנסות ב-2019".  

צ'סקי ציין כי החברה תעצור את הפרויקטים שלה שקשורים לתחום המלונות ולחטיבות התחבורה והיוקרה. "התיירות בעולם החדש תיראה אחרת, ואנחנו צריכים להתאים את Airbnb לכך", אמר צ'סקי. 

צ'סקי ציין גם כי העובדים האמריקאים שיפוטרו יקבלו מענק פרישה בהיקף של 14 שבועות שכר בסיס ושבוע נוסף על כל שנה שבה עבדו בחברה. בנוסף, החברה תספק לעובדים ביטוח בריאות ל-12 חודשים. הפיטורים ייכנסו לתוקף ב-11 במאי. 

Airbnb התכוננה בתחילת השנה לקראת הנפקה בוול סטריט, אך התפרצות נגיף הקורונה סיכלה את התוכניות. בעוד שב-2017 קיבלה החברה הערכת שווי של 31 מיליארד דולר, כעת היא מגייסת חוב בהיקף 2 מיליארד דולר לפי שווי של 18 מיליארד דולר. בפברואר האחרון דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי החברה עברה להפסד של 322 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019