לן בלווטניק מזרים כ-10 מיליון שקל לרשת 13 לצורך תשלום משכורות

היקף החובות המוערך של הערוץ נאמד בכ-70 מיליון שקל • מטעם בלווטניק נמסר: "הזרמת הכספים נעשית לאור התחייבות הערוץ לביצוע תוכנית התייעלות משמעותית; תמיכת המדינה בערוץ על רקע משבר הקורונה חיונית להמשך פעילותו"

לן בלווטניק, בעל השליטה ברשת 13, מחלץ באופן זמני את הערוץ ומזרים לו כסף לתשלום משכורות. על-פי מקורבים בתעשייה, ההזרמה עומדת על כ-10 מיליון שקל, ולכן מדובר ב"עזרה ראשונה" בלבד, ולא בהזרמה אסטרטגית שמבטיחה את עתידו של הערוץ לטווח הרחוק.

נזכיר כי בחודשים האחרונים נקלעה רשת 13 למצוקה תזרימית, והיא חייבת כסף לספקים שונים בשוק. היקף החובות המוערך של הערוץ נאמד בכ-70 מיליון שקל.

ההזרמה של בלווטניק מגיעה כשברקע כוונה של הנהלת רשת להוביל תוכנית קיצוצים אגרסיבית גם בחברת חדשות 13 וגם בערוץ עצמו.

אתמול (ג') התנהלה ישיבת דירקטוריון ארוכה של רשת 13, בה דנו בין היתר בצעדים שיש לבצע כדי לחלץ אץ הערוץ ממצוקתו. כפי שנחשף ב"גלובס", הנהלת רשת ביקשה לקצץ 35% מתקציב חברת החדשות, מה שהיה מביא בהכרח לפיטורי עובדים, אולם יום לפני ישיבת הדירקטוריון הזכיר בית הדין לעבודה, אליו פנו עובדי חברת החדשות, כי ההסכם הקיבוצי המונע פיטורי עובדים עד תחילת חודש יולי עודו בתוקף, מה שלא מאפשר תוכנית קיצוצים שלא בהסכמה.

בהודעה הרשמית מדובריו של בלווטניק מודגשת העובדה כי הזרמת הכספים לטובת תשלום המשכורות נעשית "לאור התחייבות הערוץ לביצוע תוכנית התייעלות משמעותית שגיבשה ומובילה עתה ההנהלה".

על-פי ההודעה, "בעלי הערוץ והנהלתו נחושים להפוך את רשת 13 לערוץ שיכול לעמוד על רגליו שלו ולהתמודד עם אתגרי השוק בזכות עצמו, אך הדבר תלוי במידה רבה גם באחריות ובמחויבות של המדינה לקיומו של ערוץ טלוויזיה מסחרי עצמאי ומקצועי. תמיכתה של מדינת ישראל בערוץ על רקע הפגיעה ממשבר הקורונה חיונית להמשך פעילותו".

עוד נמסר כי "הנהלת הערוץ פועלת לילות כימים, בכל האפיקים, מתוך מטרה לנסות ולייצב את הערוץ. אנו מקווים שהתקופה הקרובה תביא עמה בשורות נוספות, ולצד ההירתמות של מר בלווטניק, גם הגורמים האחרים יפגינו מחויבות דומה, על-מנת שרשת 13 תמשיך לייצר טלוויזיה מצוינת ועיתונות מקצועית, הישגית ומוערכת". 

מהנהלת רשת 13 נמסר: "חברי הדירקטוריון מבקשים להודות ללן בלווטניק על ההירתמות ועל הסיוע החיוני".