היום הראשון של "פעימת הסיוע השנייה": 100 אלף זכאים ל-550 מיליון שקל

אתמול בלילה נפתחה באתר רשות המסים האפשרות להגשת בקשות לקבלת "הפעימה השנייה" של מענק הסיוע לעצמאיים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה • למרות עומסים רבים ותקלות עולה בתום היום הראשון כי מערכת המיחשוב של רשות המסים עומדת בנטל המוטל עליה

מחאת העצמאים בשדרות רוטשילד, תל אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס
מחאת העצמאים בשדרות רוטשילד, תל אביב / צילום: כדיה לוי, גלובס

בסיכום היום הראשון לפתיחת אפשרות הגשת בקשות ב"פעימה השנייה" של מענק הסיוע לעצמאים (בעלי עסקים עם תקרת שכר של מיליון שקל) נמנו 100 אלף עצמאים שנמצאו זכאים למענק. כ-66 אלף מתוכם נמצאו זכאים גם למענק ב"פעימה השלישית" - לבעלי עסקים של בין 18 ל-300 אלף שקל - ויקבלו תוספת למענקים בסכומים שבין 700-3,025 שקל.

בימים הקרובים יועבר סכום של כ-550 אלף שקל לחשבונותיהם של הזכאים למענק.

סכומים אלה מתווספים לכספים שהועברו לעסקים שנמצאו זכאים למענק במסגרת הפעימה הראשונה של הסיוע (לעסקים עם מחזור שנתי של עד 240 אלף שקל. בפעימה זו נמצאו כ-176 אלף עצמאיים זכאים למענק, בסכום כולל של כ-714 מיליון שקל.

אתמול בלילה (ג') נפתחה באתר רשות המסים האפשרות להגשת בקשות לקבלת "הפעימה השנייה" של מענק הסיוע לעצמאיים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הגשת הבקשות למענק מבוצעת באמצעות טופס מקוון באתר רשות המסים והתשלום לזכאים יופקד תוך ימים ספורים בחשבון הבנק. בעלי שליטה שכירים יוכלו להגיש תביעה למענק החל מה- 18 במאי, וזאת מאחר ונדרשת הערכות נוספת לצורך בדיקת זכאותם.

החל משעות הלילה המאוחרות אמש ניסו להיכנס עשרות אלפי עצמאים לאתר רשות המסים. למרות הודעות השגיאה הרבות שקיבלו עצמאים שניסו להיכנס או הודעה כי האתר עמוס וכדאי לנסות בשלב מאוחר יותר, הנתונים של היום הראשון - עם מעל 100 אלף זכאים - מלמדים כי מערכת המחישוב של רשות המסים עמדה בנטל, ומצליחה לקדם את תכנית המענק.

הכסף בחשבון תוך ימים ספורים

תשלום המענקים הינו בהתאם לתקנות שעת חרום שאושרו בממשלה ב-24 באפריל. בהתאם לתקנות, אוכלוסיית הזכאים למענק בפעימה השנייה כוללת גם שכירים בעלי שליטה שאינם זכאים לדמי אבטלה ועצמאים שהכנסתם החייבת לשנת המס 2018, אינה עולה על מיליון שקל. בפעימה זו הוגדלו סכומי המענקים ביחס למתווה הפעימה הראשונה, כך שעצמאים יהיו זכאים למענק בגובה של 70% מההכנסה החייבת שלהם ועד לסכום של 10,500 שקל (במקום 6,500 שקל בפעימה הראשונה) כאשר לעצמאי או בעל שליטה אשר הכנסתו הממוצעת מעסק או שכר עבודה בהתאמה לחודש עולה על 40,000 שקל חדשים יופחת סכום המענק בהדרגה.

בנוסף, כאמור, נפתח להגשת בקשות חלק מהמענק שכונה "מענק הפעימה השלישית" ועצמאים אשר מחזור עסקאותיהם השנתי עולה על 18,000 שקל ואינו עולה על 300 אלף שקל זכאים לקבל תוספת למענק בסכום הנע בין 700 שקל ל- 3,025 שקל בהתאם לגובה המחזור החודשי שלהם, במקביל למענק שישולם לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות ב-12 במאי.