30 אלף עצמאים צריכים להגיש מחדש את הבקשות לסיוע בשל תקלה באתר רשות המסים

אתמול בלילה נפתחה באתר רשות המסים האפשרות להגשת בקשות לקבלת "הפעימה השנייה" של מענק הסיוע לעצמאיים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה • עד כה נמצאו 130 אלף זכאים למענק, אך במקביל קיבלו הבוקר עשרות אלפים הודעה כי עליהם להגיש את הבקשה בשנית

מחאת העצמאים בירושלים / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מחאת העצמאים בירושלים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

"שלום, בשל תקלה בקליטת הנתונים, לצערנו עליך להגיש שוב את הבקשה למענק. מתנצלים על אי הנוחות, רשות המסים".

את ההודעה הזו קיבלו לפני שעה קלה 30 אלף עצמאים שהגישו אתמול בקשה לקבלת מענק הסיוע מהמדינה וקיבלו אישור כי בקשתם נקלטה ואת סכום המענק לו הם זכאים. ברשות המסים איתרו הבוקר כי אירעה תקלה עם עשרות אלפי עצמאים שהגישו את בקשתם למענק אתמול בשעות הבוקר, שהיו שעות העומס המשמעותיות באתר רשות המסים, ולמרות שהעצמאים קיבלו הודעה כי בקשתם נקלטה, בפועל לא נקלטו חלק מהנתונים. ההודעה עוררה סערה בקבוצות הפייסבוק של העצמאים, ובהם קבוצת הפייסבוק של תנועת "אני שולמן".

אותם 30 אלף עצמאים שקיבלו את ההודעה היום אינם נכללים בספירת 130 אלף העצמאים, שכבר ניתנה הוראה להעביר אליהם את כספי המענק.

מרשות המסים נמסר בתגובה: "בבקרת איכות שנערכה זיהינו 30 אלף איש שנכנסו למערכת ולא תועדה הפעילות שלהם. התקלה תוקנה מיידית והרשות פנתה אליהם בהודעה על מנת שימלאו שוב את הבקשה לתביעה בכדי לא לעכב את העברת הכספים אליהם. יודגש כי אותם מקרים לא נכללו בנתונים שפורסמו על מספר הזכאים שכן התביעה לא נקלטה. יצויין כי עד כה אושרו כבר 130 אלף בקשות שהמענקים עבורם יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים מחר וביום ראשון".

עומסים רבים באתר רשות המסים 

שלשום בלילה נפתחה באתר רשות המסים האפשרות להגשת בקשות לקבלת "הפעימה השנייה" של מענק הסיוע לעצמאיים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

במהלך היום הראשון לרישום נרשמו עומסים רבים ותקלות, אך עד כה כ-130 אלף עצמאים כבר נמצאו זכאים למענק, וכבר ניתנה הוראה להעביר לחשבונם את הכספים. הכסף, בסך כולל של מעל 550 אלף שקל, אמור להיכנס לחשבונות הבנק של הזכאים מחר או ביום ראשון לכל המאוחר. עשרות אלפים מתוכם נמצאו זכאים גם למענק ב"פעימה השלישית" - לבעלי עסקים של בין 18 ל-300 אלף שקל - ויקבלו תוספת למענקים בסכומים שבין 700 שקל ל-3,025 שקל.

הגשת הבקשות למענק מבוצעת באמצעות טופס מקוון באתר רשות המסים והתשלום לזכאים יופקד תוך ימים ספורים בחשבון הבנק. עם זאת, בעלי שליטה שכירים יוכלו להגיש תביעה למענק החל מה- 18 במאי.

בשל העומס הרב על המערכת רבים מהעצמאים נתקלו במסך המתנה או לחילופין בהודעה כי בשל עומס על המערכת לא ניתן להשלים את הגשת הבקשה "אנא נסה שוב מאוחר יותר" או "אירעה שגיאה. יש לנסות מאוחר יותר". באחד המקרים בהם התקבלה הודעת שגיאה בתום הליך מילוי הטפסים, קיבל העצמאי הודעה כי הוא זכאי למענק בסך 13,525 שקל, אך "יתכן כי סכום זה ישתנה (כלפי מעלה או כלפי מטה) בהתאם לשינויים בהכנסה החייבת מעסק". מגיש הבקשה תהה איך הוא עבר את ה-10,500 שקל - סכום המקסימום של המענק, אך יועץ המס שלו הסביר לו כי מדובר במענק נוסף שנפתח, חלק מ"הפעימה השלישית" של הסיוע לעצמאים שמתייחס לעצמאים שהכנסתם אינה עולה על 300 אלף שקל. הבעיה היחידה היא שהכנסתו של אותו עצמאי עולה על 300 אלף שקל.