בלי ימינה, עם העבודה: 72 ח"כים המליצו על נתניהו לנשיא

בימינה החליטו שלא להצטרף לממליצים לאחר שלטענתם לא התקיים עמם שום מו"מ בנוגע לכניסתם לממשלה • בימים הקרובים תיערך חלוקת התיקים בין הצדדים

בנימין נתניהו נואם במטה הליכוד, לאחר פרסום תוצאות המדגמים, אמש / צילום: Oded Balilty, Associated Press
בנימין נתניהו נואם במטה הליכוד, לאחר פרסום תוצאות המדגמים, אמש / צילום: Oded Balilty, Associated Press

סיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה ומפלגת העבודה הגישו היום 72 חתימות להרכבת ממשלה בראשות בנימין נתניהו למשך 18 חודשים ולאחריהן, על ידי בני גנץ.

סיעת ימינה, חלק מהשותפים הטבעיים של הליכוד, החליטו שלא להצטרף לממליצים לאחר שלטענתם לא התקיים עמם שום מו"מ בנוגע לכניסתם לממשלה. דוברו של בנט עדכן כי התקיימה שיחה בין בנט לנתניהו. בנט אמר בשיחה כי הוא מבקש להבין מה הם קווי היסוד של הממשלה וציין כי הוא מוטרד מכך שהיא תהיה בידי אנשי ההסתדרות, כלשונם (פרץ וניסנקורן). בנט אמר לנתניהו כי ימינה יצטרפו לממשלה "רק אם יוכלו להשפיע באופן מהותי, וזאת לאחר שתמכו בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים". לפי דברי בנט בשלב הזה, לא הושגו הסכמות.

בהודעה לבית הנשיא כתב נתניהו "בהתאם לסעיף 10 לחוק יסוד הממשלה, אתכבד להעביר אליך את בקשת רוב חברי הכנסת להטיל עלי, ח"כ בנימין נתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה".

עוד כתב נתניהו, "בכוונתי להציג ממשלת אחדות וחירום לאומית, ממשלת חילופים, בראשותי יחד עם חבר הכנסת בני גנץ כראש ממשלה חלופי, ביום ד׳ 13 במאי".

בימים הקרובים תיערך חלוקת התיקים בין הצדדים, והחלטה על זהות יו"ר הוועדות בכנסת כמו גם ההחלטה הסופית באשר ליו"ר הכנסת הבא. מספר שרים בכירים בליכוד חוששים מאובדן תפקידי השרים וזאת כיוון שעל נתניהו לחלק 16 תפקידי שרים, וזאת לרבות שרי ש"ס ויהדות התורה.

נשיא המדינה מיהר לצייץ שקיבל את המסמך ואת חתימות 72 חברי הכנסת.

חברי סיעת כחול לבן ביקשו מבית הנשיא שלא להפיץ לתקשורת ולציבור את הטפסים בהם הם ממליצים על נתניהו לראשות הממשלה וכך, תחילה ניתן היה לראות  רק את הטופס שמילאה השרה ציפי חוטובלי, אשר אותו העלתה ברשתות החברתיות. 

אולם זמן קצר אחרי שבכחול לבן קיבלו פניות מעיתונאים בנוגע לפרסום טופס ההמלצה, עדכן דובר המפלגה שאין שום מניעה לפרסם את נייר החתימה של בו גנץ המליץ על נתניהו ושלח זאת לעיתונאים.