רכישה ראשונה לזום: סטארט-אפ התקשורת הארגונית המוצפנת Keybase

זום הודיעה שהרכישה נועדה לסייע לה להפוך לפלטפורמת התקשורת הארגונית המאובטחת ביותר

אריק יואן, מנכ"ל זום / צילום: Mark Lennihan, Associated Press
אריק יואן, מנכ"ל זום / צילום: Mark Lennihan, Associated Press

זום הודיעה היום (ה') על הרכישה הראשונה שלה: חברת Keybase , המפתחת שירות הודעות ושיתוף קבצים מוצפן בקוד פתוח. זום הודיעה שהרכישה נועדה לסייע לה להפוך לפלטפורמת התקשורת הארגונית המאובטחת ביותר.

הרכישה היא חלק מתכנית 90 הימים של זום, במסגרתה החברה התחייבה לשפר את האבטחה והפרטיות של תכנת שיחות הועידה בוידיאו שלה, לאחר שספגה ביקורת על הנושא. תנאי העסקה לא נחשפו אך פורסם כי המשא ומתן התקיים כולו בשיחות זום כיוון שלא ניתן לקיים פגישות עסקיות בשל הגבלות הקשורות למגפת הקורונה.

Keybase היא סטארט-אפ של 25 עובדים שמפתחת פלטפורמת תקשורת ארגונית מוצפנת מקצה לקצה. הטמעתה בזום תאפשר למשתמשי זום לבחור לבצע שיחה מוצפנת וכך למנוע התחברות דרך שיחות טלפון - שהן אחת הדרכים להתחבר לשיחה ולעקוף את ההצפנה שפועלת רק בין מכשירים שמחוברים דרך האפליקציה.

בחודשים האחרונים זום ראתה עלייה חדה בשימוש בפלטפורמה שלה בצל משבר הקורונה, מ-10 מיליון משתתפים בשיחות זום ביום ל-300 מיליון משתתפים. העלייה בכמות המשתמשים - ובעיקר משתמשים פרטיים - שפנו לאפליקציה שיועדה במקור לשימוש מקצועי. משתמשים פרטיים עושים שימוש שונה בזום מזה שעושות בה חברות ולקוחות עסקיים, וזום התקשתה להתאים את הגדרות האבטחה שלה לצורות השימוש החדשות הללו.

אחת מהבעיות שעלו ביחס לאבטחה של זום נוגעת לפיצ'ר ההצפנה מקצה לקצה שלה. החברה התגאתה בהצפנה מקצה לקצה, אך הסתבר כי זום עצמה היא ששולטת במפתחות ההצפנה ולכן ההצפנה לא עומדת בתקן - לפיו השליטה במפתח צריכה להיות אצל הצדדים בשיחה.

לאחר שפורסם כי החברה לא עומדת בתקן ההצפנה, אריק יואן, מנכ"ל זום, התנצל ואמר כי יפנה משאבים רבים לשיפור ההצפנה של האפליקציה. בשבועות האחרונים זום הודיעה כי היא תטמיע הצפנה חדשה שעומדת בתקנים, ותהפוך להיות ברירת המחדל של האפליקצייה החל מסוף החודש - וככה הנראה לשם כך יעשה שימוש ביכולות ההצפנה של Keybase.