עד כה הוגשו ואושרו 174 אלף בקשות לקבלת מענק סיוע במסגרת "הפעימה השנייה"

כ-114 אלף מתוך העצמאים שבקשתם אושרה נמצאו זכאים גם למענק "הפעימה השלישית", המשולמת לעסקים בעלי מחזור שאינו עולה על 300 אלף שקל, ויקבלו תוספת למענקים בסכומים שבין 70 ל-3,025 שקל

נתניהו מציג את תוכנית הסיוע / צילום: לע"מ
נתניהו מציג את תוכנית הסיוע / צילום: לע"מ

עד כה הוגשו ואושרו 174 אלף בקשות לקבלת מענק סיוע במסגרת "הפעימה השנייה" של התכנית של המדינה לסיוע לעצמאים.

כ-114 אלף מתוך העצמאים שבקשתם אושרה נמצאו זכאים גם למענק "הפעימה השלישית", המשולמת לעסקים בעלי מחזור שאינו עולה על 300 אלף שקל, ויקבלו תוספת למענקים בסכומים שבין 700 ל-3,025 שקל.

בימים הקרובים תעביר רשות המסים כ-900 מיליון שקל לחשבונם של העצמאים שנמצאו זכאים למענקים אלו, וכן עבור עוד 4,000 זכאים שנוספו למענק "הפעימה הראשונה" בימים האחרונים.

סכומים אלה מתווספים לכ-400 מיליון שקל שהופקדו היום בחשבונות הבנק של 42 אלף זכאים; אך ברשות המסים מבהירים כי לא ניתן לראות סכומים אלה בחשבון העו"ש, כיוון ש"בבנקים לא רואים תנועות באותו יום אלא רק למחרת".

ביום ג', בשעות הלילה, נפתחה באתר רשות המסים האפשרות להגשת בקשות לקבלת "הפעימה השנייה" של מענק הסיוע לעצמאים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הגשת הבקשות למענק מבוצעת באמצעות טופס מקוון באתר רשות המסים והתשלום לזכאים מופקד תוך ימים ספורים בחשבון הבנק.

עם זאת, בעלי שליטה שכירים יוכלו להגיש תביעה למענק רק החל מה-18 במאי, וזאת מאחר ונדרשת הערכות נוספת לצורך בדיקת זכאותם. מדובר בבשורה מרה עבור בעלי השליטה השכירים אשר לא קיבלו עד היום כל סיוע מהמדינה.

בשל העומס הרב על המערכת, רבים מהעצמאים שניסו לנגיש בקשות ביממה הראשונה לפתיחת האתר, נתקלו במסך המתנה או לחלופין בהודעה כי בשל עומס על המערכת לא ניתן להשלים את הגשת הבקשה ו"אנא נסה שוב מאוחר יותר" או "אירעה שגיאה. יש לנסות מאוחר יותר".

יום למחרת הודיעה רשות המסים לכ-30 אלף עצמאים כי עקב תקלה בקשתם לא נקלטה במערכת וכי עליהם להגישה מחדש.

למרות זאת המשיך לעלות כל העת מספר העצמאים שנמצאו זכאים, והגיע כיום כאמור ל-174 אלף.

תשלום המענקים הינו בהתאם לתקנות שעת חרום שאושרו בממשלה ב-24 באפריל. בהתאם לתקנות, אוכלוסיית הזכאים למענק בפעימה השנייה כוללת גם שכירים בעלי שליטה שאינם זכאים לדמי אבטלה ועצמאים שהכנסתם החייבת לשנת המס 2018, אינה עולה על מיליון שקל. בפעימה זו הוגדלו סכומי המענקים ביחס למתווה הפעימה הראשונה, כך שעצמאים יהיו זכאים למענק בגובה של 70% מההכנסה החייבת שלהם ועד לסכום של 10,500 שקל (במקום 6,500 שקל בפעימה הראשונה) כאשר לעצמאי או בעל שליטה אשר הכנסתו הממוצעת מעסק או שכר עבודה בהתאמה לחודש עולה על 40 אלף שקל יופחת סכום המענק בהדרגה.

לעצמאי אשר החל לפעול בשנת 2019 הותאמו בתקנות חלק מהתנאים הנדרשים, כך שיבחנו בהתאם לנתוני שנת 2019, במקום שנת 2018. כמו כן, כן במסגרת הפעימה השנייה, נקבעה בתקנות אפשרות לעצמאי שפתח את עסקו בשנת 2018 וסבל מהפסדים באותה שנה, להתבסס על נתוני שנת 2019.

בנוסף, כאמור, נפתח להגשת בקשות חלק מהמענק שכונה "מענק הפעימה השלישית" ועצמאים אשר מחזור עסקאותיהם השנתי עולה על 18 אלף שקל ואינו עולה על 300 אלף שקל זכאים לקבל תוספת למענק בסכום הנע בין 700 שקל ל-3,025 שקל בהתאם לגובה המחזור החודשי שלהם, במקביל למענק שישולם לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות ב-12 במאי.