שטראוס | בלעדי

שטראוס מותחת את המותג PRO: תשיק מוצרים מועשרי חלבון בכל תחומי הפעילות שלה

חברת המזון השנייה בגודלה בישראל משיקה בימים אלה חומוס אחלה מועשר בחלבון, ובחודש הבא גם פסטה רביולי גבינה מועשרת חלבון • בהמשך מתכננת החברה לבצע השקות של מוצרים בתחומים נוספים

אייל דרור  / צילום: סיוון פרג'
אייל דרור / צילום: סיוון פרג'

ארבע שנים אחרי שהחלה לשווק מוצרי חלב מועשרי חלבון בישראל תחת המותג PRO, שטראוס מותחת את המותג ומתכננת להשיק מוצרים עם כמות חלבון גדולה יותר בכל תחומי הפעילות שלה. כך נודע ל"גלובס".

חברת המזון השנייה בגודלה בישראל משיקה בימים אלה חומוס אחלה מועשר בחלבון, ובחודש הבא גם פסטה רביולי גבינה מועשרת חלבון. בהמשך מתכננת החברה לבצע השקות של מוצרים בתחומים נוספים. החומוס המועשר יכלול 62% יותר חלבון בהשוואה לחומוס רגיל, באמצעות חלבון אפונה. המוצרים יימכרו באריזות אישיות של 135 גרם חומוס עם 18 גרם חלבון. הרביולי יגיע באריזה של 200 גרם, ותכלול 25 גרם חלבון.

עד היום המוצרים ששיווק שטראוס כמועשרי חלבון היו מוצרי חלב, דוגמת יוגורטים ומשקאות חלב אשר נמכרו במחיר יקר יותר ביחס ליוגורטים שאינם מועשרי חלבון. בהתאם, גם המוצרים החדשים של שטראוס יימכרו בתמחור גבוה יותר ממקביליהם הלא מועשרים, ובמנות אישיות שמיועדות לצריכה בסמוך לשעת האימון.

בשנים האחרונות הפך החלבון לטרנד חוצה קטגוריות במסגרתו חברות מזון רבות ביצעו השקות של מוצרים מועשרי חלבון ובראשן תנובה עם מוצרי חלב תחת המותג GO. בהמשך לשטראוס ולתנובה, הצטרפו חברות נוספות דוגמת זוגלובק שהשיקה פסטרמות מועשרות חלבון, כאסם השיקה פסטות, פתיתים, ותחליפי בשר מועשרי חלבון. חברת מאיר בייגל אף הגדילה לעשות והשיקה חטיף בייגלה, עם השם PRO, המועשר בחלבון.

טרנד החלבון הגיע לישראל בין היתר על רקע הגידול בפעילות הספורט, והביקוש למזון שילווה אותה. באופן גורף, ניתן לומר כי חברות המזון נוהגות לתמחר את המוצרים מועשרי החלבון במחיר גבוה יותר מהמוצר המקביל שאינו מועשר בחלבון מתוך הנחה כי קיים קהל של צרכנים שיהיה מוכן לשלם את המחיר היקר יותר בשל הערך המוסף שיקבל.

מועשרי החלבון היא אחת הקטגוריות הצומחות ביותר בשוק המזון בשנתיים האחרונות. בין השנים 2018-2019 נרשם גידול של 39% במה שסטורנקסט מגדירה כקטגוריית המועשרים.

שטראוס ישראל בניהולו של אייל דרור היא חברת המזון השנייה בגודלה בשוק המקומי. מתחילת השנה ובתמיכת משבר הקורונה החברה רשמה גידול של 11.2% לעומת ארבעת החודשים המקבילים ב-2019. באותה תקופה היקף מכירותיה לרשתות הקמעונאות כפי שהן נמדדות בסטורנקסט עמד על 1.72 מיליארד שקל.