חלוקת תיקי הממשלה המסתמנת: בנט ימונה לתפקיד שר הבריאות?

הלחץ גובר לקראת השבעת הממשלה: מי במפלגות הגדולות יזכה לאחוז בתיק? • נתניהו שוקל למנות את נפתלי בנט לתפקיד שר הבריאות ואת רפי פרץ לסגן שר הביטחון • ומה בנוגע לאמיר אוחנה ומירי רגב?

לקראת השבעת הממשלה ביום רביעי ה-14 במאי עוסקים בימים הקרובים בחלוקת התיקים המסתמנת בתוך המפלגות הגדולות, והלחץ בתוך הליכוד רב.

בשל מבנה הממשלה השוויונית, מספר התיקים העומדים לרשות גוש הימין הנו מוגבל וכך דווקא במפלגה הגדולה ביותר, הליכוד בעל 36 המנדטים, יאלצו מספר שרים להיפרד ממעמד השר.

השאלה המרכזית כרגע היא מי יקבל את משרד הבריאות. נתניהו שוקל למנות את נפתלי בנט לתפקיד שר הבריאות ואת רפי פרץ לסגן שר הביטחון (של גנץ) ובנוסף לכך להעמיד את ימינה בראשות ועדת חוק חוקה ומשפט, וזאת במטרה שיסכימו להיכנס לממשלה.

בנוסף, יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין דורש מנתניהו לחזור לתפקידו ממנו התפטר ב26 במרץ במקביל לפסיקת בג"ץ נגדו. אם אדלשטיין לא יקבל תפקיד זה הוא יעדיף לשבת כחבר כנסת מן המניין, דבר העשוי ליצור אופוזיציה פנימית נגד נתניהו.

לאדלשטיין הוצע תפקיד שר החינוך או תפקיד שר החוץ ב-18 חודשים הבאים. יו"ר הכנסת צפוי להיות יריב לוין.

באשר לתפקיד שר בטחון הפנים, אמיר אוחנה מעוניין בתיק ובכך הוא עשוי לדלג מעל לראשה של מירי רגב. רגב נכון לעכשיו טוענת כי תיק בטחון הפנים הובטח לה. אופציה אחרת עבורה היא תיק התחבורה אליו תצורף האחריות על הטקסים הלאומיים.

שר האוצר הבא צפוי להיות ישראל כ״ץ, והשר להגנת הסביבה יישאר ככל הנראה זאב אלקין .

מספר בכירים בליכוד מעוניינים בשדרוג מעמדם, כגון ניר ברקת, יואב גלנט, ציפי חוטובלי, גילה גמליאל, אלי כהן, אבי דיכטר וצחי הנגבי, אך לא ברור שיש מספיק תפקידים עבור כולם.

בכחול לבן מועמדים יועז הנדל או אורית פרקש לתפקיד שר התקשרות, אסף זמיר או חילי טרופר לתפקידי שר התיירות או שר התרבות והספורט. מרב כהן לתפקיד השרה לשוויון חברתי וגימלאים. יצוין שאם יוותר תיק הבריאות לכחול לבן, הדבר ישפיע על כל החלוקה.

בתפקיד שר המשפטים יהיה אבי ניסנקורן, שר החוץ ב-18 חודשים הקרובים יהיה גבי אשכנזי, ושר הביטחון יהיה בני גנץ.

יו"ר ועדת הכנסת יהיה איתן גינזבורג, ויו"ר ועדת חוץ ובטחון יהיה צבי האוזר.

בימינה אומרים הערב כי ההצעה שקיבלו היא לראשות ועדת פניות הציבור וכי משמעות הדבר היא שבועטים אותם אל מחוץ לממשלה.

גורם בליכוד הגיב לכך: ״ימינה קיבלה הצעה סופר-נדיבה שגדולה יותר מחלקה האלקטורלי: שר החינוך, שר ירושלים והתיישבות עם אחריות על השירות הלאומי, סגן שר ובנוסף ועדות בכנסת. לצערנו, בשל מאבקים פנימיים בנושא חלוקת תיקים בין ראשי המפלגה, ימינה דוחה כל הצעה".

יצוין שמשרד ההתיישבות הוא משרד חדש אשר יפוצל מתוך משרד החקלאות. משרד החקלאות נמצא בידי כחול לבן לפי ההסכם הקואליציוני, אולם כעת מדובר בפיצול משרדים כדי למנות שר נוסף הממונה על ההתיישבות.