הבורסה בת"א ננעלה בעליות: באטמ קפצה בעוד 13.4%

מחזור המסחר הסתכם בכ-970 מיליון שקל • עליות חדות נרשמו במניות פלוריסטם, מג'יק, הכשרת היישוב, קמטק, נובה, הראל וטאואר • טבע התממשה ב-3.7% לאחר הקפיצה ביום חמישי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

15:55

המסחר בבורסה הסתיים היום (א') בעליות, עם רוח גבית מהמגמה החיובית בארה"ב בסוף השבוע. מחזור המסחר הסתכם בכ-970 מיליון שקל.

עליות חדות נרשמו במניות פלוריסטם, מג'יק, הכשרת היישוב, קמטק, נובה, הראל וטאואר.

14:50

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסת תל אביב מתנהל במגמה חיובית. זאת, אחרי שבסוף השבוע המסחר בבורסות ארה"ב הסתיים במגמה חיובית. עליות השערים בארה"ב נרשמו על רקע נתוני האבטלה שפורסמו שם לחודש אפריל, שהיו גרועים למדי, אבל פחות גרועים מהתחזיות המוקדמות לעליית האבטלה בהשפעת מגפת הקורונה.

בלידר שוקי הון ציינו בסקירתם השבועית כי העליות בשבוע המסחר הקודם נרשמו "למרות נתונים כלכליים שליליים שמעידים על מיתון עמוק", והסבירו כי "השווקים שאבו עידוד מהציפייה שמסתמן bottoming out בפעילות, ונתוני התעסוקה באפריל שהיו פחות גרועים מהציפיות". נוסף על כך, לדבריהם, "רוב המדינות בארה"ב מתחילות להסיר בהדרגה את הסגר. ההודעה שנציגים מארה"ב וסין ייפגשו לדון על יישום הסכם הסחר גם הרגיעה את החששות לגבי הסלמה". לגבי השפעת הקורונה ציינו בלידר כי "למעט בריטניה, במרבית המדינות באירופה מסתמנת התמתנות משמעותית במספר הנדבקים, ולכן אותן מדינות התחילו לצאת מהסגר, או מתכננות לצאת בקרוב. בארה"ב מספר הנדבקים התייצב (אין מגמה של ירידה), עם שיפור בניו יורק, המלווה בהתפרצויות במוקדם אחרים".

בצד החיובי של מדד ת"א-35, מניות החברה לישראל, טאואר, פתאל החזקות וגזית גלוב מתחזקות היום ב-4%-6%. עוד במסחר, מניית ישראכרט מרכזת מחזור מסחר ער, שבו התחזקה ב-3%-4%.

מדדי הטכנולוגיה והנפט והגז בולטות בצד החיובי היום, עם עליות של 2%-3%. בין מניות הטכנולוגיה, מניית מג'יק  קופצת. במגזר האנרגיה, מניית תמר פטרוליום מזנקת בכ-15% .

13:30

נמשכות העליות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-602 מיליון שקל. בשוק האג"ח נרשמות עליות של עד 0.7% בממשלתיות השקליות הארוכות. מדדי התל בונד המרכזיים עולים בכ-0.3%. 

בעליות חדות בולטות מניות מליסרון , נורסטאר ונובה. 

בקרב המניות הקטנות בולטת אלגומייזר  בעלייה חדה לאחר שהחברה עדכנה היום כי היא עוברת לפעילות מסחרית בתחום ה-Native to Search . 

11:10

עליות שערים בבורסה. פלוריסטם  קופצת בעוד 11% ומשלימה התקדמות של 136% בחודש האחרון . גם מניית באטמ  ממשיכה במומנטום החזק מהשבועיים האחרונים ורושמת עלייה חדה. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוק הון, כותבים בסקירתם השבועית כי "בנק ישראל מיתן את ההתערבות בשוק המט"ח מאז החל המשבר. עם זאת, הכוחות הפועלים להתחזקות השקל עשויים להביא לעלייה מחודשת בהתערבות בחודשים הקרובים. בחודשים מרץ-אפריל חלה ירידה משמעותית בהיקף ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח על רקע העובדה שבראשית המשבר נרשמה היחלשות מהירה של השקל ביחס לדולר וביחס לסל המטבעות, היחלשות שנמחקה כמעט לחלוטין. לאחר ההיחלשות המהירה והזמנית של השקל , שנבלמה במהירות, לאחר שבנק ישראל התערב לפתרון מצוקת הנזילות המטח"ית, שב השקל להתחזק והוא נסחר שוב ברמות שיא מול סל המטבעות. נראה שהכוחות הפועלים להתחזקות השקל צפויים להמשיך להיות דומיננטיים בתקופה הקרובה כך שבהחלט ייתכן שבנק ישראל ישוב ויעלה מדרגה ברמת ההתערבות בחודשים הקרובים".

ביחס לשוק האג"ח מציינים בפמן ורזניק כי " שוקי האג"ח הממשלתיים בעולם צפויים להמשיך וקבל רוח גבית מהמשך ההרחבות המוניטאריות בעולם ורמת הריביות שאינה כמובן צפויה לעלות בשנים הקרובות. היציאה מהסגר, בשילוב העלייה לאחרונה במחירי הסחורות בעולם, ובעיקר מחירי הנפט, תומכים בהשקעה בצמודי המדד הקצרים-בינוניים לטווח של עד 6 שנים . נראה כי בדומה לשוק האג"ח הממשלתי, גם שוק האג"ח הקונצרני מתייצב אם כי ברמת מרווחים הגבוהה מהרמה טרום המשבר. נראה כי רמת מרווחים זו צפויה ללוות אותנו בתקופה הקרובה, לפחות לעוד מספר חודשים, לפיכך נראה כי הסיכון בהשקעה באיגרות החוב הקונצרניות ממשיך להיות גבוה יחסית".

10:00

שבוע המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית, בהמשך לעליות שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע. 

בעליות בולטות מניות פתאל החזקות , טאואר, כיל  ונייס. מנגד בולטת טבע  בירידה חדה. 

קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל  השלימה את השלב המוסדי של הנפקת איגרות החוב (סדרה א'). במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים גבוהים של כ-280 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס בשלב זה סכום של כ-120 מיליון שקל. הקרן דיווחה הבוקר על קלוזינג והשלמת העסקה לרכישת חברת GES מעזריאלי  תמורת 105 מיליון שקל. 

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לעליות שנרשמו ביום שישי האחרון בשוקי העולם, ובהמשך לעונת הדוחות לרבעון הראשון של 2020. בוול סטריט מדד דאו ג'ונס זינק ב-1.9%, הנאסד"ק עלה ב-1.6% ומדד S&P 500 טיפס ב-1.7%. באירופה, מדד הדאקס הגרמני עלה ב-1.35%, הקאק הצרפתי הוסיף 1.1% לערכו והפוטסי הבריטי טיפס ב-1.4%.

טבע חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 4.5%. ביום המסחר האחרון זינקה טבע ב-17% בת"א לאחר הדוחות הטובים שהציגה לרבעון הראשון של השנה. עם זאת, ביום שישי האחרון איבדה המניה 2.5% מערכה.

נייס חוזרת עם פער חיובי של 2% לקראת פרסום הדוחות הכספיים מאוחר יותר בהמשך השבוע. איי.אפ.אפ חוזרת גם היא עם פער ארביטראז' חיובי של 2%, טאואר עם פער עם פער חיובי של 5.5% לקראת פרסום הדוחות הכספיים ביום רביעי, פלוריסטם חוזרת עם פער חיובי של 14%.

כיל דיווחה בסוף השבוע האחרון על חתימת חוזי אשלג ללקוחות בסין. מדובר באספקה של 910 אלף טון אשלג עם אופציה לאספקה של עוד 490 אלף טון עד סוף השנה. האשלג בחוזים תומחר ב-220 דולר לטון - 70 דולר מתחת לחוזים הקודמים.

בהמשך לדחייה של הטיסות המסחריות עד לסוף מאי, חברת התעופה אל על הודיעה כי היא מאריכה את החל"ת לעובדיה עד ל-30 ביוני.