פייבר | פיצ'ר

תשואה של 134% מההנפקה: פייבר זינקה לשווי שיא של 1.6 מיליארד דולר

זירת שירותי הפרילנסרים של פייבר באינטרנט סומנה כאחת המרוויחות האפשריות ממשבר הקורונה • בדוחות הרבעון הראשון, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, עם הכנסות של 34.2 מיליון דולר והפסד נקי של 8 סנט למניה

מיכה קאופמן / צילום: עומר הכהן
מיכה קאופמן / צילום: עומר הכהן

מניית פייבר (Fiverr), שהונפקה לפני כמעט שנה בבורסת ניו יורק, נסחרת בשיא של כ-48.8 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של קרוב ל-1.6 מיליארד דולר. החברה פרסמה דוחות ביום חמישי, אבל עוד קודם לכן, בימים שקדמו לדוחות, היא נסחרה במגמה חיובית, וביומיים שלאחר הדוחות המשיכה וטיפסה בעוד 8.4%. מניית פייבר  רושמת תשואה של 134% ממועד ההנפקה, ושל 176% מהשפל שאליו הידרדרה בספטמבר שעבר.

פייבר פיתחה זירת מסחר אינטרנטית, שמאפשרת לפרילנסרים להציע שירותים ללקוחות, והיא סומנה כאחת המרוויחות האפשריות ממגמות בולטות של מגפת הקורונה. בדוחות הרבעון הראשון, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, כשרשמה הכנסות של 34.2 מיליון דולר לעומת צפי האנליסטים ל-32.5 מיליון דולר, והציגה הפסד נקי Non-GAAP של 8 סנט למניה, בעוד האנליסטים ציפו להפסד של 13 סנט למניה.

ההפסד הנקי הכולל הסתכם ב-2.6 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, או 6.2 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הכולל גם סעיפים חשבונאיים שונים, ובהם התגמול ההוני לעובדים. בשני המקרים מדובר בצמצום ההפסד ביחס לרבעון המקביל ב-2019, בעוד ההכנסות צמחו ב-44% בתקופה זו. נתון ה-Take rate, המשקף את גובה העמלה שפייבר מקבלת מכל עסקה בין פרילנסר לקונה (למעשה, הכנסות נטו מכלל הגבייה), הסתכם ב-27.1%, לעומת 26.7% ברבעון הקודם. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מסים, פחת והפחתות) המתואם היה שלילי ברמה של 2.9 מיליון דולר.

פייבר מעלה את התחזית השנתית

גם במבט קדימה, התחזיות שפייבר מספקת גבוהות מתחזיות האנליסטים, והחברה מעלה את התחזית השנתית שלה. ברבעון השני הצפי הוא להכנסות של 35.5-36.5 מיליון דולר - צמיחה של 37%-41% מהרבעון המקביל, עם EBITDA מתואם שלילי של 1.5-2.5 מיליון דולר. בשנה כולה, התחזית עולה מהכנסות של 139-141 מיליון דולר ל-145.5-147.5 מיליון דולר - צמיחה של 36%-38% לעומת 2019, וה-EBITDA המתואם צפוי להיות שלילי בסך 7-9 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 18 מיליון דולר ב-2019. פייבר גם מעריכה כעת כי תעבור ל-EBITDA חיובי מוקדם מהצפוי, במחצית השנייה של 2021.

ברבעון הראשון של 2020 ייצרה פייבר 302 אלף דולר מפעילות שוטפת, לעומת תזרים שלילי מפעילות ברבעון המקביל ב-2019, ובסוף הרבעון היו לה בקופה כ-154 מיליון דולר. בחברה ציינו כי המזומנים שברשותה, יחד עם הצמיחה בהכנסות והדרך לכיוון רווחיות, יאפשרו לפייבר להמשיך לבצע השקעות לטווח ארוך ליצירת צמיחה.

"אני גאה מאוד בצוות של פייבר ובמה שהשיגו ברבעון הראשון, במיוחד על רקע המגפה שהשפיעה על העולם בחודשים האחרונים", אמר מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר, שציין כי החברה השיקה יוזמות הקשורות למחלת הקורונה (COVID-19) ומוצרים נוספים, נוסף על אתרים מקומיים בגרמניה, בספרד ובצרפת. "הצמיחה והתוצאות הפיננסיות שלנו משקפות את החוזק והעמידות שלנו אפילו בסביבה גלובלית מאתגרת", הוסיף.

באופנהיימר הקפיצו את מחיר היעד למניית פייבר מ-36 דולר ל-55 דולר - גבוה ב-12.7% מהמחיר הנוכחי בבורסת ניו יורק. האנליסטים של אופנהיימר ציינו כי הצמיחה של פייבר ממשיכה להיות חזקה, והחברה בדרך להשגת צמיחה שנתית של 40%. להערכתם, מגפת הקורונה מדגישה את החוזק של מודל מבוזר של פרילנסרים עבור עסקים קטנים ובינוניים. הם סבורים כי כמובילת שוק, פייבר נמצאת בעמדה טובה להוון את השינוי בשוק העבודה לכיוון הזדמנויות עצמאיות באמצעים דיגיטליים.