נעילה שלילית בבורסה בת"א; אורמת זינקה ב-12.6% לאחר הדוחות

מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 איבדו 0.4%, ומדד ת"א 90 ירד ב-0.6% • מדד ת"א בנקים צנח ב-1.5%, ומדד ת"א ביטוח ירד ב-1.6% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ב') בירידות. מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 איבדו 0.4%, ומדד ת"א 90 ירד ב-0.6%. מדד הבנקים צנח ב-1.5%, ומדד הביטוח ירד ב-1.6%. מדד נפט-וגז איבד גם הוא  1.6%.

מניית אורמת טכנו  זינקה ב-12.6%, לייבפרסון  עלתה ב-5.2% ונייס  הוסיפה 2%. מליסרון  איבדה 5.5%, חברה לישראל  ירדה ב-4.15% ועזריאלי  ירדה ב-3.7%. גולף  איבדה 7.8%, ורציו  ירדה ב-5.4%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.76 מיליארד שקל.

15:40

נמשכות הירידות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל. 

מניית אורמת  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה היום כי הכנסותיה הסתכמו ב-192.1 מיליון דולר ברבעון הראשון, ירידה של 3.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי גדל ברבעון ב-13.6% וה- EBITDA המתואם גדל ב-4.2% והסתכם ל-106.0 מיליון דולר לעומת 101.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בקרב המניות הקטנות בולטות בעליות מניות פי.אל.טי , אלגומייזר , אלקטריאון  וקווינקו. 

12:40

מתחזקות הירידות בבורסה, במקביל למעבר החוזים העתידיים על בורסות ארה"ב מעליות לירידות קלות. 

ירידות בולטות נרשמות במניות קבוצת דלק , פתאל החזקות , עזריאלי , כיל ואנרג'יאן. 

חברת ארקו החזקות , הפועלת בשוק תחנות הדלק וחנויות הנוחות בארה"ב, השלימה הנפקת מניות בהיקף של כ-40 מיליון שקל, בדרך של זכויות. בעלי השליטה בחברה, אריק קוטלר ומוריס וילנר, השתתפו בהנפקה בהיקף כספי של כ-25.6 מיליון שקל. 

11:30

ירידות קלות נרשמות כעת בבורסה, לאחר מגמה מעורבת בפתיחת המסחר. מניית אמות רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה הבוקר דוחות טובים לרבעון הראשון של השנה. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. עליות נרשמות במניות אמות , גזית גלוב, פתאל וחילן. מנגד, ירידה חדה נרשמת במניית קבוצת דלק. 

בשוק המטבעות נסחר הדולר בירידה קלה סביב 3.51 שקלים ומנגד האירו רושם עלייה קלה לרמה של 3.80 שקלים. 

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מציין בסקירתו השבועית כי "הראלי הנוכחי בשוקי המניות בהחלט מצדיק העלאת גבה או שתיים שכן גם אם ברור לנו שנתוני אפריל לא מייצגים שום דבר, זה לא שקל להיות אופטימי לגבי העתיד הנראה לעין. ניתן לייחס את העליות של השובועות האחרונים שלני גורמים מרכזיים: הראשון הוא שיחסית לאיפה שהיינו לפני חודש וחצי בכל הנוגע להתפשטות הוירוס, התחזיות הכלכליות ואי הודאות הכללית, המצב בהחלט השתפר כאשר יותר ויותר מדינות בעולם מיישמות כבר את אסטרטגיית היציאה מהסגר. השני הוא שהצעדים חסרי התקדים של הבנקים המרכזיים תומכים וימשיכו לתמוך בנכסי הסיכון וכל קשר לכלכלה הריאלית הוא מקרי בהחלט. בעודש שאי אפשר להתווכח עם טענות אלו, חשוב להערכתנו לשים את הדברים בפרופורציות. ראשית, גם ביום שלאחר הסרת הסגר הפעילות הכלכלית לא תחזור לרמתה ערב המשבר עוד זמן ארוך".

עוד הוא מציין כי "אם נסתכל על התפתחות פרמיות הסיכון, אותו פער בתמחור בין שוק המניות לשוק האג"ח, נראה נמצאת ברמה הממוצעת פחות או יותר של השנים האחרונות. עם זאת, כדאי לזכור שפרמיית סיכון היא הפרמייה שהמשקיעים מצפים לקבל תמורת הסיכון שהם לוקחים בהשקעה בשוק המניות. בהתאם לנאמר מעלה ואם נתחשב בזעזועי משנה נוספים כמו מתיחות בין ארה"ב לסין, חוסר ההסכמות בין מדינות בגוש האירו על אופן הטיפול במשבר, הנפקות ענק של מדינות ועוד, אין ספק שהסיכון כיום גבוה יותר מכפי שהיה בשנים האחרונות כך שפרמיית סיכון ממוצעת היא לא בהכרח מספקת".

06:45

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה של תל אביב ייפתח הבוקר ככל הנראה במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות. 

בבורסות אסיה נרשמת מגמה חיובית ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט עליות קלות. הנפט נסחר בירידות של 1%-1.5%. 

המדינה תעניק לחברת אל על  ערבות מדינה בגובה 80% על הלוואה שתיקח בהיקף של כ-400 מיליון דולר בכפוף למילוי שורת על-ידי החברה, עובדיה והגורמים המלווים לה, כך סוכם אתמול (א') בתום ישיבה רבת-משתתפים באוצר. התנאים של המדינה כוללים התייעלות נוספת בחברה, מעבר לזו שהוצגה עד כה, שתביא לחיסכון תפעולי שנתי של 50 מיליון דולר, שתכלול בין היתר ויתור של עובדי החברה על הטבות הטיסות חינם, מהן נהנים כיום אלפי עובדים וקרובי משפחותיהם, קיצוץ בשכר הבכירים והדירקטורים והטלת איסור זמני על חלוקת דיבידנדים ועסקאות בעלי עניין. תכנית ההתייעלות שאל-על הציגה לאוצר בדיונים בין הצדדים אמורה להביא לחיסכון שנתי בהיקף של כ-300 מיליון דולר לשנה.  

כלכלני בנק הפועלים מציינים, בסקירתם השבועית, כי "התוצר לא צפוי לחזור לרמה של סוף 2019 במהלך השנה הזו, ואולי גם לא בשנה הבאה. גם לאחר שנגיע לאפס הידבקויות החשש של הציבור יישאר והוא צפוי לעכב את ההתאוששות בפעילות בענף התעופה לדוגמה או באירועים שמאופיינים בהתקהלויות. מעבר לגורמים אלו שמהווים מעין מגבלת היצע, אפשר לומר שהכלכלה העולמית איבדה את המומנטום בו הייתה, וקשה להחזיר דברים לקדמותם. חלק מהחברות שנקלעו לקשיים ונסגרו במהלך החודשיים האחרונים לא צפויות לשוב ולפעול לאחר הסרת הסגר. אי-הוודאות הגבוהה תביא לצמצומים בכוח-אדם, ולא כל העובדים בחל"ת ישובו למקום עבודתם. בנוסף, הכנסתם של רוב העובדים שיחזרו לעבוד צפויה לקטון, לדוגמה רכיבי שכר כמו בונוסים, שעות נוספות וכדומה. גורמים אלו צפויים למנוע מהתוצר לחזור לרמתו הקודמת גם לאחר שיוסרו כל מגבלות הסגר".

עוד מציינים שם כי "האינפלציה צפויה לעבור לתחום השלילי בחודשים הקרובים, ושיעור האבטלה צפוי לעלות בחדות. הסיכוי להפחתת ריבית לרמה של אפס עלה להערכתנו". 

כאמור, המסחר בבורסה ננעל אתמול במגמה חיובית.  עליות חדות נרשמו במניות פלוריסטם , באטמ , מג'יק, הכשרת היישוב, קמטק, נובה, הראל וטאואר.