אורמת עקפה את תחזית האנליסטים בשורת ההכנסות

החברה מרחיבה את טווח התחזית השנתית בשל האי-ודאות • המנכ"ל היוצא יצחק אנג'ל: חוזים יציבים וארוכי-טווח אפשרו לנו להקטין את השפעת מגפת הקורונה בשלב זה

יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת / צילום: איל יצהר

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת  מסכמת את הרבעון הראשון של 2020 עם הכנסות של כ-192 מיליון דולר, ירידה של 3.5% ביחס לרבעון המקביל אך גבוה מתחזיות האנליסטים שציפו ל-187 מיליון דולר. הרבעון הסתיים עם רווח נקי של 26 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות, עלייה קלה מ-25.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, ועם שיפור של 4.2% ב-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שהגיע ל-106 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה היה 51 סנט, בהתאם לתחזיות האנליסטים.

אורמת פועלת בשני מגזרי פעילות - מגזר החשמל בו היא בונה ומחזיקה בבעלות על תחנות כוח, ומגזר המוצרים בו היא בונה תחנות כוח עבור אחרים. במקביל יש לה פעילות קטנה בתחום אליו נכנסה בשנים האחרונות, אגירת אנרגיה. בחלוקה לפי מגזרי פעילות, מגזר החשמל רשם ברבעון הכנסות של כ-143 מיליון דולר, ללא שינוי מהרבעון המקביל. מגזר המוצרים הניב הכנסות של 47.4 מיליון דולר, ירידה של 9%, ותחום אגירת החשמל ושירותי הניהול ירד ב-53.9% ל-1.8 מיליון דולר. בשלושת תחומי הפעילות נרשם שיפור ברווחיות הגולמית לעומת הרבעון המקביל: במגזר החשמל מ-45.7% ל-50%, במגזר המוצרים מ-19.2% ל-22% ובאגירת האנרגיה הרווחיות הגולמית שלילית בשיעור של 5.6%, לעומת שלילית בשיעור 30.2% ברבעון המקביל.

על הרווחיות השפיעה הכרה בדמי ביטוח. השבתת תחנת הכוח Puna בהוואיי נמשכת כבר שנתיים, לאחר התפרצות הר געש סמוך לתחנה. אורמת מציינת שברבעון הראשון היא הכירה ב-4.9 מיליון דמי ביטוח בגין אובדן רווחים, אשר הקטינו את עלות המכר והוצאות הנהלה וכלליות ב-2.5 מיליון דולר ו-2.4 מיליון דולר, בהתאמה. החברה ממשיכה במאמצים לשיקום התחנה ומעריכה שהספק התחנה יעלה בהדרגה עד 29 מגה-וואט בסוף השנה, בניגוד לצפי קודם לחזרה לפעילות מלאה עד סוף השנה. לפני התפרצות הר הגעש, יכולת הייצור של התחנה הייתה של 38 מגה-וואט

בהקשר של מגפת הקורונה, אורמת מציינת שלא חוותה השפעה משמעותית על התוצאות ברבעון הראשון, בשל אופי החוזים ארוכי-הטווח והיציבות במחזור הכנסות החשמל. עם זאת, על רקע האי-ודאות סביב משכו של המשבר והשפעותיו, וכן על רקע עדכון התחזית מפונה, אורמת מרחיבה את טווח התחזית השנתית שלה כלפי מטה. ההכנסות יסתכמו ב-710-740 מיליון דולר (לעומת תחזית קודמת ל-720-740 מיליון דולר). אין שינוי בתחזית מגזר המוצרים להכנסות שנתיות של 140-150 מיליון דולר והכנסות שירותי אגירת האנרגיה ל-15-20 מיליון דולר, אך טווח התחזית של מגזר החשמל שונה מ-560-570 מיליון דולר ל-550-570 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם השנתי יהיה 400-415 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית קודמת ל-405-415 מיליון דולר.

מנכ"ל אורמת, יצחק אנג'ל, שצפוי לעזוב את התפקיד ולהתמנות ליו"ר החברה בתחילת יולי, מסר כי "ברבעון השגנו תוצאות טובות הודות לשיפור ברווחיות של מגזר החשמל כתוצאה מהמאמץ המתמשך לפשט ולייעל את פעילות ייצור מגזר החשמל. העולם מתמודד כיום עם משבר בריאותי גלובלי שיוצר סביבה כלכלית עם תנודתיות גבוהה, אשר השפעתה ואורכה עדיין אינם ברורים. ברבעון נקטנו בצעדים מידיים על מנת להבטיח את שלומם של עובדינו, לייעל את שרשרת האספקה ​​של חומרי הגלם, ולשפר את מצב הנזילות שלנו על מנת לתמוך בהשקעות הצפויות ולממש את תכניות הצמיחה שלנו. צעדים אלה, יחד עם חוזים יציבים וארוכי-טווח המובנים בפורטפוליו של מגזר החשמל אפשרו לנו להקטין את השפעת מגפת הקורונה בשלב זה. תכנית חילופי ההנהלה מתקדמת בצורה חלקה וכמתוכנן".

דורון בלשר, נשיא החברה ומי שיחליף את אנג'ל בתפקיד המנכ"ל, הוסיף כי "על מנת לתמוך בהשקעות ההוניות ותכניות הצמיחה, הגדלנו וניצלנו קווי אשראי ובאפריל 2020 גייסנו 64 מיליון דולר נוספים בהנפקה פרטית של אג"ח (סדרה 3) והרחבנו הלוואה קיימת ב- 50 מיליון דולר. הרבעון החזק, מחזק את ביטחוננו כי אורמת נמצאת בנתיב הנכון עם מודל עסקי יציב בעל גיוון בהכנסות ובפיזור הגיאוגרפי וצוות עובדים מצוין".