"משבר הקורונה הוכיח שלא צריך להיות כל הזמן במשרד"

בעל השליטה בחברת האשראי החוץ-בנקאי נאוי, דורי נאוי, המשמש מנכ"ל משותף יחד עם אחיו שאול, הודיע על כוונתו לעבור בחודשי הקיץ לפלורידה • "אני מקווה שבעלי המניות יאשרו לי את המהלך, כי אם לא, גם אני וגם החברה נפסיד מזה"

האחים נאוי / צילום: יונתן בלום
האחים נאוי / צילום: יונתן בלום

מנייתה של חברת אחים נאוי  הגיבה בירידות חדות להודעתו של דורי נאוי, מנכ"ל משותף בחברה, על כוונתו לעבור לגור בחודשי הקיץ הקרובים במיאמי, פלורידה, שבארה"ב. במחזור מסחר ער היום (ג') בבורסת תל אביב, התקרבו הירידות במניית אחים נאוי לשיעור דו-ספרתי. עם הירידות האחרונות, השלימה המניה צניחה של כ-35% מתחילת השנה - וכעת היא משקפת לחברה שווי שוק של כ-520 מיליון שקל.

דורי נאוי, בן ה-63, המחזיק בשליטה בחברת האשראי החוץ-בנקאי יחד עם אחיו, שאול נאוי, בן ה-66 (וחולק עמו את משרת המנכ"ל), עדכן כי הוא "מעוניין להמשיך להעניק לחברה את שירותי הניהול שאותם הוא מעניק לה עד כה, כמנכ"ל משותף ודירקטור באותו היקף (משרה מלאה), ממקום מושבו החדש".

נאוי הסביר ל"גלובס" כי "כבר כמה שנים אני 'על הקו', נוסע וחוזר, אבל אני לא נפרד מהחברה, ואני מקווה שבעלי המניות יאשרו לי את המהלך, כי אם לא, גם אני וגם החברה נפסיד מזה".

לדבריו, "המטרה הסופית היא העברת השרביט לדור ההמשך, אבל אני לא נעלם ביום אחד, אני ממשיך להיות האחראי. בשנים הקרובות אמשיך ללוות את החברה, אשאר מעורב בניהולה ואמשיך לתפקד כפי שעשיתי עד היום, ואגיע לפה כל חודשיים להשתתף בישיבות דירקטוריון, ועדות אשראי ובכל מה שנדרש".

עוד הוסיף נאוי: "אני מחובר כל הזמן למה שמתרחש בחברה, ואמשיך להיות מחובר. משבר הקורונה הוכיח שהמיקום זה לא הפקטור המרכזי בפעילות, ושלא צריך להיות כל הזמן במשרד. העסק היחיד שיש לי הוא אחים נאוי, וזו תמשיך להיות כל העבודה שלי. בסופו של דבר, התוצאות והניהול הנכון של החברה יוכיחו שהמהלך שאני נוקט נכון, וכל המערכת תמשיך לתפקד אפילו טוב יותר מאיך שתפקדה עד עכשיו". 

אחים נאוי  היא חלוצת פעילות האשראי החוץ-בנקאי בבורסת תל אביב, והצטרפה אליה בתחילת 2011 באמצעות מיזוג לשלד בורסאי. פעילותה מתרכזת בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה, שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה בתמורה לעמלה הנקבעת באחוזים.

על רקע משבר הקורונה, במהלך מרץ האחרון נדרשה אחים נאוי מבעלי החוב שלה לפרוע ני"ע מסחריים (בשתי סדרות), בהיקף מצרפי של כ-430 מיליון שקל.

בדוחותיה הכספיים לשנת 2019 שפורסמו בסוף מרץ, ציינה נאוי כי "לאור תזרים המזומנים החיובי והיציב שלה מפעילות שוטפת, הקשר החזק והאיתן עם המערכת הבנקאית והונה העצמי של החברה בסך כ-534 מיליון שקל, לא צפויה פגיעה ביכולתה של החברה לפרוע את התחייבויותיה באופן סדיר".

עוד הוסיפה אחים נאוי כי החברה פועלת "להגברת נזילות נכסיה על ידי הפחתת מתן אשראי חדש ופירעון אשראי קיים, נוסף על תגבור הביטחונות המועמדים כנגד אותו אשראי".