מאורמת עד פורסקאוט: כך משפיע וירוס הקורונה על החברות הישראליות בוול סטריט

החברות המדווחות מתייחסות להשפעות המגפה, כל אחת מהכיוון שלה • אורמת מתארת את הצעדים שנקטה להקטנה השפעת הווירוס, סיוה ואלוט צופות תנופה מהטכנולוגיות המתבקשות מהמגפה, ופורסקאוט מתמודדת עם ירידה בהזמנות

יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת, ורפי עמית, מנכ"ל קמטק / צילום: איל יצהר, גלובס
יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת, ורפי עמית, מנכ"ל קמטק / צילום: איל יצהר, גלובס

החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט נמצאות כיום בעיצומה של עונת הדוחות לרבעון הראשון - רבעון שבו התפשטה מגפת הקורונה והפכה מבעיה מקומית בסין שמשפיעה על שרשרת הייצור למגפה עולמית שמשפיעה על הסביבה המאקרו כלכלית ברחבי העולם. מספר חברות ישראליות פרסמו דוחות אתמול והיום, וכולן ללא יוצא מהכלל התייחסו להשפעות הקורונה על העסקים שלהן, כל אחת מהכיוון שלה.

השפעות הקורונה שצופות החברות על עסקיהן
 השפעות הקורונה שצופות החברות על עסקיהן

אורמת: ייעול שרשרת האספקה

אורמת , העוסקת באנרגיה גיאותרמית, עקפה את תחזיות השוק ברבעון הראשון, וציינה שנקטה צעדים להבטיח את שלום עובדיה, לייעל את שרשרת האספקה ולשפר את הנזילות שלה. "צעדים אלה, יחד עם חוזים יציבים וארוכי-טווח, אפשרו לנו להקטין את השפעות מגפת הקורונה בשלב זה", מסר המנכ"ל היוצא, יצחק אנג'ל, שיוחלף ביולי על-ידי דורון בלשר.

עם זאת, אורמת הרחיבה את טווח התחזית השנתית שלה בשל האי-ודאות סביב משך המשבר, וגם בשל עדכון תחזית בנוגע לתחנת הכוח Puna, שמושבתת כבר שנתיים מאז התפרצות הר הגעש בהוואי, וצפויה לחזור לפעילות לא מלאה השנה (הספק של 29 מגוואט בסוף 2020, לעומת 38 מגוואט טרום ההתפרצות). תחזית ההכנסות המעודכנת היא ל-710-740 מיליון דולר, לעומת 720-740 מיליון דולר קודם לכן, ותחזית ה-EBITDA המתואם - 400-415 מיליון דולר, לעומת 405-415 מיליון דולר.

ברבעון הראשון הסתכמו ההכנסות ב-192 מיליון דולר, ירידה של 3.5% מהרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים, והרווח הנקי הסתכם ב-26 מיליון דולר, גבוה מעט מהרבעון המקביל ובהתאם לתחזיות. מניית אורמת עלתה בניו יורק ב-11% ושווי החברה הוא 3.6 מיליארד דולר.

סיוה: טכנולוגיות שמשרתות עבודה מהבית

סיוה , ספקית הטכנולוגיה לקישוריות בשבבים, עקפה את התחזיות עם צמיחה בשיעור דו-ספרתי בהכנסות וברווחים לעומת הרבעון המקביל, שהיה רבעון חלש במיוחד בחברה. ברבעון הראשון ההכנסות הסתכמו ב-23.6 מיליון דולר, ועלייה בהוצאות התפעוליות הובילה להפסד נקי לפי כללי GAAP בסך 1.2 מיליון דולר. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים נרשם רווח נקי Non-GAAP של 2.6 מיליון דולר, שהם 11 סנט למניה, 6 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

סיוה מכירה בהכנסות הן ממכירת רישיונות לטכנולוגיה שלה והן מתמלוגים שהיא מקבלת כשהמכשיר הסופי שבתוכו הטכנולוגיה שלה נמכר לצרכן. החברה מאשררת את תחזית ההכנסות השנתית מרישיונות (51 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 9%), אך משעה את תחזית ההכנסות מתמלוגים (שהייתה ל-44 מיליון דולר, צמיחה של כ-12%).

המנכ"ל גדעון ורטהייזר העריך שהחברה תיהנה מהמעבר לדור 5 ולקישוריות Wi-Fi 6, טכנולוגיות שמשרתות את מגמות העבודה מהבית והטיפול הרפואי מרחוק. עוד הוזכר, ש-ZTE הסינית, לקוחה של סיוה, מתרחבת בדור ה-5 בסין. לפי הערכות סיוה עשויה ליהנות מהכנסות של כ-15 מיליון דולר מהחוזה עם ZTE. מניית סיוה עלתה בתחילת המסחר אך לבסוף ננעלה בירידה קלה ושווי החברה הוא 733 מיליון דולר.

קמטק: עיכובים בהתקנות מנעו הכנסות

קמטק  מספקת מערכות בדיקה לתחום השבבים. מניית קמטק עלתה אתמול בנאסד"ק ב-6.6% בעקבות תחזית הכנסות אופטימית לרבעון השני. ברבעון הראשון, ההכנסות היו דומות לתחזיות האנליסטים והרווח היה נמוך מהתחזיות - 30.2 מיליון דולר בהכנסות ו-9 סנטים למניה, שהם 3.6 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היה 2.8 מיליון דולר. גם ההכנסות וגם הרווח ירדו ביחס לרבעון המקביל.

קמטק ציינה שסך המשלוחים ללקוחות הסתכם ברבעון ב-33 מיליון דולר, אך עיכובים בהתקנות הנובעים ממשבר הקורונה מנעו הכרה בהכנסות של 3 מיליון דולר. ברבעון השני, הצפי הוא להכנסות של 36-38 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-35.3 מיליון דולר. המנכ"ל רפי עמית אמר, כי "אנו נמצאים במומנטום עסקי חזק. נכנסנו לרבעון השני עם צבר הזמנות המאפשר לנו נראות טובה. ברבעון השלישי אנו רואים גידול בהזמנות של מערכות מורכבות יותר וצופים כי הדבר יוביל לשיפור בשיעורי הרווחיות. עם זאת, חשוב לציין שאנו עדיין מצויים בתקופה של מגפת הקורונה, וקשה להעריך את השפעתה המלאה על מצב עסקינו". קמטק נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 461 מיליון דולר.

אלוט: גידול בדרישה לרוחב פס

ההכנסות של אלוט  ברבעון היו בהתאם לדיווח שלה מלפני מספר שבועות, שבו אשררה את התחזית השנתית ומסרה צפי הכנסות נמוך מתחזיות האנליסטים לרבעון הראשון. ההכנסות הסתכמו ב-29.3 מיליון דולר, צמיחה של 16% מהרבעון המקביל. ההפסד הנקי Non-GAAP צומצם ב-78% ל-409 אלף דולר שהם סנט אחד למניה, טוב משמעותית מתחזיות האנליסטים.

החברה, המספקת פתרונות לחברות טלקום, חוזרת על התחזית השנתית שלה להכנסות של 135-140 מיליון דולר, ומצפה שהכנסות הרבעון השני יהיו גבוהות מהכנסות הרבעון הראשון, וכן צופה חזרה לרווחיות רבעונית לפני סוף 2020.

לדברי המנכ"ל ארז ענתבי, המגפה מציבה בפני אלוט אתגרים וגם הזדמנויות: "מפעילות תקשורת ברחבי העולם מזהות גידול של עד כ-40% בדרישה לרוחב פס, כמו גם עלייה בהתקפות הסייבר על צרכנים ועל עסקים קטנים ובינוניים.

"בעוד שחלק מהמפעילות דוחות משימות שהן מחשיבות כפחות קריטיות, אנו רואים שהדרישה הכוללת למוצרי ושירותי אלוט נשארה ברמות דומות לאלו שראינו לפני ה-COVID-19, ובאזורים מסוימים ישנה אף עלייה בדרישה במידה מסוימת". אלוט נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 420 מיליון דולר.

פורסקאוט: לקוחות דחו החלטות רכש

חברת הסייבר פורסקאוט , ספקית פתרונות לאבטחה ושליטה על מכשירים מחוברים בארגונים, סיפקה אתמול תוצאות חלשות לרבעון הראשון והסבירה אותן בהשפעות מגפת הקורונה. למזלה, מכירתה לקרנות פרייבט אקוויטי מארה"ב ב-1.9 מיליארד דולר צפויה להיסגר בקרוב, כך שמנייתה הגיבה במתינות יחסית וירדה במסחר המאוחר ב-1.8%, ל-31.5 דולר, נמוך ב-4.5% מהמחיר במכירה.

עוד לפני הקורונה, מדיווחי החברה עלה שב-2020 צפויה ירידה בהזמנות ויבוצע בחברה שינוי מודל עסקי. ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות החברה ב-57.2 מיליון דולר כשתחזית האנליסטים הייתה ל-79.8 מיליון דולר. ההכנסות שיקפו ירידה של 24% מהרבעון המקביל, שפורסקאוט מסבירה בהשפעות הקורונה על עסקאות גדולות ובאי-ודאות מצד הלקוחות להשלמת רכישת החברה.

ההפסד הנקי (GAAP) העמיק ל-61.2 מיליון דולר לעומת 34.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, וההפסד הנקי Non-GAAP גדל ב-79% ל-32.5 מיליון דולר שהם 67 סנט למניה, בזמן שהאנליסטים ציפו להפסד של 49 סנט למניה בלבד.

"בחודש מרץ, מגפת COVID-19 התפשטה ברחבי העולם, וגרמה לחלק מהלקוחות שלנו לדחות החלטות רכש", מסר המנכ"ל מייקל דה-סזארה. "ארגונים עברו לעבודה מרחוק, והצורך בנראות ושליטה על כל המכשירים ברשת נשאר הכרחי. הפלטפורמה של פורסקאוט נמצאת בעמדה ייחודית לסייע לארגונים להילחם באיומי סייבר מתוחכמים. אנו מצפים להשלמת הרכישה שלנו שתמצב אותנו לקראת הצלחה בטווח הארוך".