יולי אדלשטיין יכהן כשר הבריאות בממשלה ה-35

יו"ר הכנסת לשעבר יכהן גם כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין / צילום: גדעון שרון, דוברות הכנסת
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין / צילום: גדעון שרון, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ יולי אדלשטיין יכהן כשר הבריאות בממשלה ה-35. כך סוכם אחר הצהריים בפגישה בין אדלשטיין לראש הממשלה בנימין נתניהו. אדלשטיין כעס בשבועות האחרונים על האופן שבו הסתיימה כהונתו כיו"ר הכנסת. זאת כאשר הוא סירב לאפשר לרוב של 61 ח"כים לקיים הצבעה על זהות יו"ר הכנסת הבא עד שבג"ץ הוציא צו נגדו והוא הוחלף בניגוד לרצונו. 

במסגרת המו"מ הקואליציוני, אדלשטיין דרש לחזור לתפקיד יו"ר הכנסת אך כחול לבן הטילו על כך וטו. יו"ר הכנסת הבא יהיה יריב לוין. 

תיק הבריאות בממשלה ה-35 נחשב לאחד החשובים שכן במהלך תקופת מגפת הקורונה הובהר עד כמה מערכת הבריאות בישראל זקוקה לשינוי תקציבי מן היסוד. 

בהודעת ראש הממשלה על מינוי אדלשטיין נאמר כי "אדלשטיין נענה לאתגר ובין מספר תיקים בכירים שנמצאים בידי הליכוד הוא בחר את תיק הבריאות. אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה. אני מודה לח"כ אדלשטיין ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו" .

אדלשטיין מסר: "לאחר שירתתי את אזרחיי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יו"ר הכנסת, בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".