התינוק מתעורר בלילה? הסטארט-אפ שרוצה לשפר את השינה שלו גייס 21 מיליון דולר

חברת נניט עוקבת אחר הרגלי הנשימה והשינה של התינוק, מנתחת אותם ומספקת להורים המלצות • בחברה אומרים כי המכירות לא הושפעו לרעה ממשבר הקורונה

המצלמה של נניט מתמקדת בהתנהגות התינוק / צילום: Shutterstock
המצלמה של נניט מתמקדת בהתנהגות התינוק / צילום: Shutterstock

חברת נניט, שפיתחה מערכת למעקב וניתוח שינת תינוקות, הודיעה על השלמת גיוס של 21 מיליון דולר בהובלת קרן JVP והקרנות האמריקאיות Upfront, RRE ו-Rho. עד כה גייסה החברה 51 מיליון דולר.

נניט הוקמה ב-2014 ע"י ד"ר אסף גלזר, תור עברי ואנדרו ברמן (שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בחברה). לפני כשנה וחצי מונתה שרה דורסט למנכ"לית החברה, במקומו של גלזר, שמשמש כיו"ר החברה.

המוצר של החברה הוא מוניטור חכם השומר על בטיחות התינוק באמצעות מצלמה העוקבת אחר הרגלי הנשימה והשינה של התינוק. נניט מנתחת את שינת התינוק ונותנת להורה מידע מקיף הכולל תקציר של עיקרי השינה, מעקב מדדים בחדר במהלך זמן השינה, עצות לייעול השינה, מעקב וניתוח נשימות התינוק ועוד. המערכת מאפשרת מעקב וידיאו תמידי מרחוק אחר התינוק באמצעות אפליקציה ונתונים בזמן אמת לסמארטפון של ההורה. החברה פועלת בארה"ב, בקנדה ובבריטניה. היא מעסיקה כ-50 עובדים, כמחציתם בישראל.

בחברה מספרים כי למערכת לוקח חמישה ימים כדי לאסוף דאטה על התינוק וללמוד את דפוסי ההתנהגות שלו. מבחינת המלצות להורים, הם יכולים למשל להגיד להם שלא להיכנס לחדר למרות שהתינוק יתעורר כי נראה שהוא עוד כמה דקות יירדם לבד, או להמליץ להם להרדים את התינוק מוקדם יותר.

בחברה מציינים כי הם לא מאמנים את טכנולוגיית הבינה המלאכותית באמצעות דאטה מלקוחות, אלא אם הסכימו לכך (כ-20% מהלקוחות), באופן אנונימי. המידע הזה משמש את החברה גם למחקרים על הנושא ביחד עם אוניברסיטאות קורנל, ייל, HSS והטכניון. הדאטה של כלל התינוקות כן מגיע לשרתי החברה, אך לא נשמר עליהם.

מחיר המצלמה נע בין 299 ל-379 דולר ומנכ"לית החברה שרה דורסט ציינה כי החברה הגדילה את הכנסותיה פי שלושה מאז סבב הגיוס הקודם ב-2018. לגבי השפעת המשבר ציינה דורסט בשיחה עם "גלובס" כי ממה שרואים בחברה, המכירות לא הושפעו לרעה מהקורונה ואולי הן אף טובות יותר בהשוואה לתקופה שלפני המשבר. מי שרוכש את המצלמה מקבל את הניתוחים וההמלצות בחינם למשך כשנה, אך יש אפשרות לשדרג לעוד פיצ'רים.

מבחינת מתחרים, דורסט אומרת כי יש עוד חברות שהוציאו לשוק מוצרים חכמים, אך אף מוצר לא משתמש בראייה ממוחשבת, והחברה רשמה על כך פטנט. דורסט הוסיפה כי בתקופת המשבר משפחות רבות ניצלו את המצלמה כדי לשמור על קשר, למשל עם סבא וסבתא.

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP, מסר בהודעה לעיתונות כי "תחום ה-Wellness והשינה עתידים להיות אחד מאפיקי הההשקעה הבאים של הטכנולוגיה הישראלית. הטכנולוגיה של נניט מאפשרת גישה חדשה ומהפכנית לעולם השינה של התינוקות שמטריד כל כך הרבה הורים בכל העולם. התוצאות של נניט מוכיחות שלמוצר יש ביקוש אדיר שרק ילך ויגדל בשנים הקרובות".