יאיר פינס צפוי להיות מנכ"ל משרד השיכון הבא

תפקידו האחרון של פינס היה המשנה למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל • פינס שוהה בימים אלה בארה"ב, לפיכך כניסתו לתפקיד תתעכב עד שיחזור לארץ וישהה בבידוד ביתי

יאיר פינס / צילום: איל יצהר, גלובס
יאיר פינס / צילום: איל יצהר, גלובס

מנכ"ל משרד השיכון הבא יהיה יאיר פינס, כך נודע הערב ל"גלובס". השר יעקב ליצמן, שכיהן עד לאחרונה כשר הבריאות, עובר אחרי השבעת הממשלה לכהן כשר השיכון והוא נמצא בשלבים הראשונים של גיבוש הצוות הבכיר שיעבוד סביבו.

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, שהודיע הערב על פרישתו מן התפקיד אחרי 5 שנים, לא ימשיך עם ליצמן למשרד השיכון.

מהרווארד מסצ'וסטס לאיסט ג'רוזלם

פינס שוהה בימים אלה בארה"ב עם משפחתו לצורך שנת לימודים בבית הספר קנדי למדיניות ציבורית באוניברסיטת הרווארד בבוסטון. כניסתו לתפקיד וללשכת המנכ"ל במשרד השיכון במזרח ירושלים תתעכב לפיכך עד שיחזור לארץ וישהה בבידוד ביתי. מדובר במינוי מקצועי של ליצמן המזכיר מאוד את מינויו של בר סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. פינס החליף את בר סימן טוב במשרד האוצר בשנת 2014 בתפקיד סגן הממונה על התקציבים האחראי על מערכת הבריאות והמשרדים החברתיים. בתקופה זו נוצר הקשר בינו לבין ליצמן. במהלך הקדנציה קידם פינס בין היתר את פיתרון חיסכון לכל ילד מתוך כספי הגדלת קצבאות הילדים. בעבר פינס גם הביע תמיכה בתוכניות מחיר למשתכן של שר האוצר משה כחלון והוותמ"לים

ב-2017 עזב פינס את האוצר לאחר שהתמנה משנה למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל. היכרותו עם תחום הנדל"ן החלה כשהיה רכז לתחום הנדל"ן באגף התקציבים אז עסק, בין הית,ר בתוכנית לפינוי שדה דב.

הקריירה הציבורית של ליצמן הייתה מרוכזת ב-11 השנים האחרונות במשרד הבריאות (למעט הפסקה של כשנה וחצי בעת כהונתה של יעל גרמן). ליצמן פחות מקושר בענף השיכון והבינוי, אך יקדיש את השבועות הקרובים ללמידת התחום.