המיליארדר אלון מאסק חושף כמה ביטקוין הוא מחזיק

בסוף השבוע עוררה הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג מהומה קלה בטוויטר, כשביקשה מעיתונאית להסביר לה מהו ביטקוין • מנכ"ל טסלה המיליארדר, שהצטרף לשרשרת המשיבים על השאלה, גילה באיזה סכום של ביטקוין הוא מחזיק - שהתברר כקטן למדי

אלון מאסק / צילום: לוסי ניקולסון, רויטרס
אלון מאסק / צילום: לוסי ניקולסון, רויטרס

יזם הטכנולוגיה האמריקאי אלון מאסק חשף ביום שישי האחרון את היקף החזקותיו במטבע הדיגיטלי ביטקוין - שהתברר כהיקף צנוע במיוחד, ודאי עבור מי שנחשב לאחד האנשים העשירים בעולם. מאסק, שהונו הפרטי מוערך ב-40 מיליארד דולר, נמנה עם מייסדי החברות פייפאל ו-SpaceX ומכהן כמנכ"ל חברת הרכב החשמלי טסלה.

היקף החזקות הביטקוין של מאסק נחשף בציוץ שהעלה בטוויטר בתגובה לשאלה של הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג, מחברת סדרת ספרי הפנטזיה הפופולרית "הארי פוטר". "אני לא מבינה מה זה ביטקוין, אנא הסבירי לי זאת", צייצה רולינג ביום חמישי האחרון בתגובה לכתבת אתר Coindesk, לי כהן. הציוץ הקצר של הסופרת המפורסמת הצליח לעורר את קהילת הביטקוין בטוויטר ולגרור יותר מ-2,000 תגובות וציוצים מחדש במהלך סוף השבוע.

ואולם, התגובה שכנראה זכתה למירב תשומת הלב מבין אלפי התגובות, היא זו של מנכ"ל טסלה המיליארדר. "הנפקת מטבע מאסיבית על ידי בנקים מרכזיים גורמת לכסף הרפאים האינטרנטי ביטקוין להיראות יציב יחסית", צייץ מאסק בשבת בתגובה לרולינג. בהמשך, הוסיף על תגובתו ציוץ קצר: "אני עדיין מחזיק רק 0.25 ביטקוין, אגב". גם ציוציו של מאסק זכו לאלפי תגובות ושיתופים בטוויטר בסוף השבוע.

בשבת האחרונה נע שער הביטקוין סביב 9,400 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. לפיכך, הסכום של 0.25 ביטקוין המוחזק על ידי מאסק שווה בסך הכל כ-2,300 דולר - סכום צנוע למדי, ודאי עבור אחד האנשים העשירים בעולם, שאף הביע לא פעם בעבר יחס אוהד לביטקוין. "אז איך תשלם עבור דברים במאדים?" הגיב בציוץ טיילר וינקלווס, המייסד והמנכ"ל של בורסת הקריפטו האמריקאית ג'ימיני. וינקלווס, שהוא ואחיו קמרון נחשבים למיליארדרים בזכות החזקות הביטקוין שלהם, התייחס בכך לתוכנית של מאסק לשגר בני אדם למאדים בעוד כמה שנים באמצעות הטילים שמפתחת החברה שלו, ספייס אקס.

בינואר האחרון אמר מאסק בשיחה שהוקלטה עמו לפודקאסט של טסלה, כי הוא סבור כי הביטקוין "חכם למדי" והוסיף כי מטבעות דיגיטליים עשויים לשמש "תחליף יעיל למזומנים", אף כי העלה חשש בדבר השימוש במטבעות קריפטו על ידי עבריינים. בציוץ בטוויטר באפריל 2019 הודה מאסק כי מטבע הקריפטו המועדף עליו הוא דוג'קוין (Dogecoin). מדובר במטבע דיגיטלי שהתחיל את דרכו ב-2013 בתור בדיחה, ושמו מבוסס על מם האינטרנט "doge".

ב-11 במאי הושלמה חציית הביטקוין השלישית בהיסטוריה, ובה נחצה תגמול כריית הבלוק שניתן לכורי הביטקוין מ-12.5 ל-6.25 ביטקוין לבלוק. חציית הביטקוין, שסוקרה בהרחבה ב"גלובס" בתחילת השבוע שעבר, עוררה לא מעט ספקולציות בקרב משקיעים בשוק הקריפטו. במהלך החצייה נע מחיר הביטקוין סביב 8,700 דולר - ובששת הימים שחלפו מאז, עלה מחירו בכ-10%. הבוקר (יום א') נסחר הביטקוין במחיר של כ-9,500 דולר, המשקף למטבע שווי שוק של כ-175 מיליארד דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.