"ארץ נהדרת" מובילה ברייטינג, "הישרדות" מובילה בכמות הצופים

"ארץ נהדרת" של קשת 12 השיגה השבוע רייטינג ממוצע של 21.2% ו-579 אלף צופים • ב"הישרדות" של רשת 13 צפו כ-660 אלף איש

מריאנו אידלמן בתוכנית "ארץ נהדרת" / צילום: קשת 12
מריאנו אידלמן בתוכנית "ארץ נהדרת" / צילום: קשת 12

בשבוע הראשון לאחר השקת "הישרדות" של רשת 13, נדמה כי התוכנית מאבדת מעט גובה אל מול התחרות. שתי תוכניות של קשת 12, "ארץ נהדרת" ו"חתונה ממבט ראשון", עוקפות את "הישרדות" מבחינת נתוני הרייטינג. "ארץ נהדרת" היא התוכנית הנצפית ביותר עם רייטינג ממוצע של 21.2%, ו"חתונה ממבט ראשון" רושמת רייטינג ממוצע של 21%.

אולם כמו בשבוע שעבר, כמות העיניים הצופות ב"הישרדות" דווקא גבוהה משמעותית מאלה שמול "ארץ נהדרת" ו"חתונה ממבט ראשון": בעוד שבפרק של "הישרדות" צפו כ-660 אלף איש, ובפרק השני השבוע צפו 597 אלף - ב"ארץ נהדרת" צפו "רק" 579 אלף, וב"חתונה ממבט ראשון" 559 אלף.

מאחר שהשוק משלם על נקודות רייטינג ולא על עיניים צופות (בכל מסך שנמדד יכולות לצפות מספר עיניים), המשמעות היא שרשת 13 אינה יכולה למקסם את הצלחת "הישרדות" עד תום. "הישרדות" עדיין משיגה רייטינג גבוה, הן אבסולוטית ובוודאי ביחס לנתונים "רגילים" של רשת, אולם שווה לשים לב לעובדה שהרייטינג של התוכנית רושם השבוע ירידה מסוימת - אם כי לא דרמטית.

התוכנית "הכרישים" של קשת מניבה נתוני רייטינג נאים, 19.3%, ולא פחות חשוב - כמות לא מבוטלת של עיניים צופות: בתוכנית ששודרה השבוע צפו 524 אלף איש, לא הרבה פחות מתוכנית שנחשבת לסופר-פריים כמו "חתונה ממבט ראשון".

על הפער בין רייטינג לעיניים צופות אפשר ללמוד היטב גם מהביצועים של התוכנית "לא נפסיק לשיר": התוכנית ששודרה בל"ג לא הניבה מספיק רייטינג כדי להיכנס לדירוג עשר התוכניות הנצפות וגם לא לדירוג הפרטים בכלל האוכלוסייה. בדירוג הפרטים בבתי-אב יהודיים ממוקמת התוכנית במקום האחרון עם 398 אלף צופים.

מעניין שבתוכנית שאמורה להיות קלילה ולפנות למכנה משותף רחב יחסית, צפו השבוע פחות מאשר כמות הצופים ב"עובדה". אולי היה זה הנושא הטעון שבו עסקה התוכנית - רציחתה של מיכל סלה ז"ל על-ידי בן זוגה וההתמודדות של משפחתה עם הרצח - שעוררה עניין כה רב והצמידה למסך 436 אלף צופים בכלל האוכלוסייה.