ליצמן: הייתה בהלת יתר מהקורונה, נתניהו נענה לפחדים של בר סימן טוב

"ברגע שהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מעשרת אלפים מתים, צעקתי בישיבת הממשלה שזה לא יהיה וזה סתם מוגזם", אמר ליצמן בראיון לרשת ב' • כהונתו של בר סימן טוב הייתה שנויה במחלוקת, כשהוא נחשב למנכ"ל ריכוזי במיוחד ולאיש ביצוע של החלטות השר – גם אם הן מנוגדות לעמדת עובדי המשרד

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בזמן שמשבר הקורונה דועך והמשק מנסה לחזור לשגרה תחת המגבלות הנוקשות של משרד הבריאות, השר היוצא יעקב ליצמן, אמר אמש כי במהלך משבר הקורונה נענה ראש הממשלה בנימין נתניהו "לפחדים של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב", וכי הוא סבור שהייתה בהלת יתר בזמן ההכנות למשבר.

"ברגע שהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מעשרת אלפים מתים, צעקתי בישיבת הממשלה שאני חולק על זה, שזה לא יהיה וזה סתם מוגזם", אמר ליצמן בראיון לרשת ב'. "ראש הממשלה קיבל את ההגזמה הזו ונענה לפחדים של המנכ"ל. אני לא יכול לבוא אליו בהרבה טענות, כי בסך-הכול המצב מצוין. על כל נפש שאבדה אנחנו בוכים, אבל סך-הכול (נפטרו) 250".

ליצמן עוזב את משרד הבריאות לאחר כהונה ארוכה, ועובר לכהן כשר השיכון. בשבוע שעבר הודיע המנכ"ל, משה בר סימן טוב, שאף הוא פורש לאחר 5 שנות כהונה בתפקיד. לאורך המשבר, כיהן בר סימן טוב כשר הבריאות דה-פקטו וניהל את המשבר לצד ראש הממשלה. בזמן שהוא נחשב לפנים של ניהול המשבר עבור הציבור, השר ליצמן נדחק לצד.

לאורך השנים האחרונות הוא נחשב למי שנהנה מאמונו וגיבוי המלא של ליצמן, שימנה אותו כמנכ"ל ראשון למשרד שאיננו בעל הכשרה רפואית. המינוי של בר סימן טוב הגיע עד בג"צ, וכהונתו כמנכ"ל הייתה שנויה במחלוקת, כשהוא נחשב למנכ"ל ריכוזי במיוחד ולאיש ביצוע של החלטות השר - גם אם הן מנוגדות לעמדה המקצועית של עובדי המשרד. בהודעת הפרידה מבר סימן טוב אמר ליצמן כי הוא "ניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה".