רשתות פארם | בלעדי

שנתיים אחרי הרכישה: גוד פארם הצליחה לשלש את פריסתה

הרשת שבשליטת רמי לוי פותחת שישה סניפים חדשים, ובכך מגיעה ל־28 חנויות • רמי לוי רכש את השליטה בחברה ב-2018 תמורת כ-16 מיליון שקל

גוד פארם סניף נתיבות / צילום: גוד פארם
גוד פארם סניף נתיבות / צילום: גוד פארם

גוד פארם, רשת הפארם שבשליטת רמי לוי, מתרחבת. ל"גלובס" נודע כי החברה פותחת בימים אלה 6 סניפים חדשים, מה שיביא אותה לפריסה של 28 חנויות ברחבי המדינה. בכך הרשת יותר משילשה את גודלה מהיום בו הושלמה הרכישה על-ידי רמי לוי לפני כשנתיים.

במסגרת ההתרחבות הנוכחית תפתח הרשת ארבע חנויות בעיר תל-אביב, אחת מהן בארלוזרוב-ויצמן, חנות נוספת תיפתח ברחוב יהודה מכבי, ועוד אחת בין שוק הכרמל לנחלת בנימין. ברמת גן פותחת גוד פארם חנות מול הסניף הנוכחי, שגודלו פי שלושה מהסניף הקיים, ויפעל במקביל אליו. בחיפה פותחת הרשת חנות בשכונת קריית אליעזר, ובשבוע האחרון נפתח סניף נוסף של הרשת בעיר נתיבות בשטח של 600 מ"ר והפך לאחת החנויות הגדולות שהיא מפעילה.

התרחבות הפריסה היא מהותית עבור רשת הפארם המוזלת, אשר מתמודדת עם חיסרון בולט שנוגע למיקומים שלה. בדרך-כלל מתאפיינים המיקומים של גוד פארם בחנויות רחוב, ולא מה שעד לאחרונה נתפס כמיקומים נוחים בקניונים עם מזגן וחניה, דבר שדווקא שיחק לטובתה בחודשיים האחרונים בשל מגבלות הקורונה.

כך או כך, הפריסה של המתחרות שלה בקטגוריית הפארם עדיין משמעותית בהרבה: סופר-פארם מחזיקה קרוב ל-260 חנויות, ורשת Be של שופרסל מפעילה למעלה מ-80 חנויות.

עוד עשרות סניפים בדרך, הקוסמטיקה תורחב

בדוחות השנתיים שפרסמה קבוצת רמי לוי ל-2019 מדווחת החברה כי בכוונתה לפתוח כ-50 סניפי פארם נוספים במהלך השנים הקרובות. היא גם הצהירה כי גוד פארם צפויה לשנות את המודל העסקי שלה, בין היתר באמצעות הרחבת מחלקות הקוסמטיקה והטיפוח, כך שיכלול גם מותגי איפור זולים הפופולריים בקרב צרכניות צעירות, והקמת מדפים ייעודיים למוצרים שמחירם מעל 10 שקלים קרוב לקופות התשלום.

בראיון ל"גלובס" באוקטובר האחרון, הצהירו בעלי הרשת כי בכוונתם להנפיק את החברה בעתיד, כשיגיעו למחזור של "לפחות 350 מיליון שקל בשנה", וכי נכון לאוקטובר 2019, החברה התקרבה למחזור מכירות של כ-200 מיליון שקל בשנה.

רשת גוד פארם הוקמה באוגוסט 2016 על-ידי אדם פרידלר ואוהד סנדלר, שותפיו של רמי לוי ומנהלי הרשת גם היום. את השליטה בחברה (50.01%) רכשה חברת רמי לוי באפריל 2018 תמורת כ-16 מיליון שקל. גוד פארם מוכרת בעיקר מוצרי נוחות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון ותרופות ללא מרשם רופא. בנוסף מחזיקה החברה במותג פרטי תחת השם "Good", הכולל מוצרים מעולמות האופטיקה, אביזרי טיפוח ועוד. 

ת"ז: גוד פארם
סניפים כיום: 23 • בעלת השליטה: רשת רמי לוי (50.01%) • מייסדים ומנכ"לים משותפים: אדם פרידלר ואוהד סנדלר • עובדים: 400 • מטה: מודיעין