"טיילתי הרבה בחיים, אני לא צריך לנוח"

מוטי שיף (72), מהנדס ויועץ טכני בחברת Eaton ישראל • טווח שכר: 9-12 אלף שקל לחצי משרה

מוטי שיף, מהנדס ויועץ  טכני בחברת Eaton ישראל / צילום: רחל שיף
מוטי שיף, מהנדס ויועץ טכני בחברת Eaton ישראל / צילום: רחל שיף

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?
"אני בבית, עובד, אבל ביום ראשון אנחנו כבר חוזרים למשרד אחרי תקופה ארוכה. אני ממילא בשלב זה במשרד לבד, כך שאין פה סיכון. Eaton היא חברת תשתיות גלובלית שנותנת פתרונות ושירותים לניהול אנרגיה. זו חברה ותיקה מאוד. במסגרת התפקיד שלי כיועץ אני אחראי על הצד הטכני של מוצרים במתח נמוך. חברת Eaton ישראל קמה לפני שנתיים ולפני כן החברה הגלובלית הייתה מיוצגת על-ידי חברה אחרת, קצנשטיין אדלר, שבה עבדתי ארבעה עשורים כמהנדס חשמל. היום אני עובד פה כפרילנסר שלושה ימים בשבוע".

חשוב לך להמשיך לעבוד?
"כששואלים אותי למה בגיל 72 אני עדין הולך לעבודה ולא נח ויושב על איזה אי. יש לי לזה תשובה - כבר קרוב ל-30 שנה שיש לי תחביב של טיולים מאורגנים. אני לא נחשב מדריך אלא מלווה קבוצות לחו"ל', אבל בפועל אני גם מדריך. בכל החופשות שלי יצאתי לטיולים ועבדתי. גם במשרות אחרות שלי בעבר, כשהיו לנו בחברה אורחים מחו"ל, תמיד ידעו לחבר אלי את האורחים וידעו שאני זה שידאג להם לבילוי. במקביל גם נסעתי מטעם החברה הקודמת להרבה תערוכות. אני כבר ישבתי בהרבה איים בחיים שלי, אני לא צריך את זה עכשיו בפנסיה".

ואיך זה לעבוד עם צעירים ממך?
"אני אוהב לעבוד עם צעירים כי זה נותן לי להרגיש צעיר".

יש היום גם בני 20 שבטוחים שהם יודעים הכל. איך אתה מתמודד עם זה?
"את מכירה את הסרט 'המתמחה' עם רוברט דה נירו? אני מאוד מזדהה איתו. גיבור הסרט בסוף הסתדר עם כולם, וככה גם אני - כמו זיקית. כשאני עם צעירים ההתנהגות שלי משתנה בהתאם. יש פער מסוים ולוקח זמן להבין, כי אני בנאדם שמסתכל בקטלוגים יותר מאשר באינטרנט. נוצרת לפעמים תחרות, אבל לפעמים אני מצליח להשיג גם את האינטרנט".

יצא לך להשתתף בישיבות זום במהלך הקורונה והעבודה מהבית?
"בוודאי. אני חי את ההייטק. הסתדרתי עם זה טוב מאוד. בכלל, בחברה אנחנו משתתפים כל שבוע ב-WebEx (שיחות וידיאו) ולעיתים גם ב-Webinar (סמינר אונליין) עם כל העולם. אין לי שום בעיה עם זה".

יש לך עוד עיסוקים?
"כאדם דתי אני מקפיד ללמוד דף יומי כל יום, ככה שהראש שלי עובד כל הזמן".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים מהיום?
"אם יסכימו? אני ממשיך פה. העיקר שנהיה בריאים. אני לא מרגיש בקבוצת סיכון, אבל אם אומרים להיזהר, אני נזהר".