בעקבות גל החום: נשבר שיא צריכת החשמל בכל הזמנים

ממשרד האנרגיה נמסר כי "מיום ראשון מתמודד משק החשמל עם אירוע אקלימי נדיר של חמסין חריג בתקופת האביב" • שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, הורה בבוקר לחברת חשמל להיכנס לכוננות עליונה

שר האנרגיה יובל שטייניץ / צילום: מירי שמעונוביץ'
שר האנרגיה יובל שטייניץ / צילום: מירי שמעונוביץ'

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, הורה בבוקר לחברת חשמל להיכנס לכוננות עליונה לקראת שיא צריכת החשמל בכל הזמנים, שהגיע בשעה 13:55 ועמד על 13,809 מגוואט. השיא הקודם נרשם ביולי 2019 והוא עמד על 13,568. הצריכה הגבוהה היא אינדיקציה שהמשק חזר לפעילות, שכן בשיא הקורונה הייתה נפילה של 30 אחוז בצריכת החשמל.

ממשרד האנרגיה נמסר כי "מיום ראשון מתמודד משק החשמל עם אירוע אקלימי נדיר של חמסין חריג בתקופת האביב. על פי הצפי, הצריכה תהיה גבוהה בשיעור גבוה של 15% משיאי הצריכה משיאי הצריכה שנרשמו אי פעם בחודשי מאי".

במשרד האנרגיה מציינים כי לקראת שבירת שיאי הביקוש, נערכה חברת החשמל והשמישה תחנות כח, שהיו אמורות לצאת לעבודת תחזוקה שגרתיות, והחזירה לפעולה במהירות 1500 מגה ואט - רובן של יחידות פחמיות, שפעולתן הופסקה עם יישום מדיניות השר להפחתת השימוש בפחם, ושמירת היכולת הפחמית למצבי חירום בלבד.

בנוסף, המשק מתמודד בימים האחרונים גם עם אתגר של צריכה גבוהה במיוחד בערבים, נוכח הפסקת ייצור 1,500 מגה וואט מהשמש בשעות הערב.