ירידות בסיום המסחר בבורסה בתל אביב; בזק קפצה ב-8.3%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל • הרווח הנקי של בזק עלה ברבעון הראשון על רקע הירידה בהוצאות המימון • פלאפון רשמה הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון • סלקום סיכמה את הרבעון עם הפסד נקי בגובה 43 מיליון שקל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

למה ההכנסות ממאגרי הגז יירדו בקרוב ומדוע סקטור הגז תנודתי במיוחד בבורסה בתל אביב | דוח השווקים היומי עם גיא בן סימון - הצטרפו לשידור החי » 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') בירידות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל. 

מניות בזק, מליסרון  ואלוני חץ  , שפרסמו הבוקר דוחות כספיים, בלטו בעליות חדות. 

מעיין בק מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, הגיבה לפרסום דו"חות אלוני-חץ ומעלה את ההמלצה למנייה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", במחיר יעד של 49.2 שקל למניה, המשקף אפסייד של 25% על מחיר השוק. להערכתה, "אמות, CARR ו-PSP צפויות להיפגע בטווח הקרוב ממשבר הקורונה, בהתאם לתרחיש הפגיעה שלנו בנדל"ן המניב ובהתאם להתפלגות השימושים בכל חברה. אנרג'יקס אינה צפויה להיות מושפעת משמעותית לטווח הקרוב בשלב זה, שכן היא ביצעה גידור למרבית תפוקת החשמל שלה לשנה הקרובה ולכן לא נפגעת משמעותית מירידת מחירי החשמל. אנו לוקחים בחשבון דיסקאונט של כ-30% לפעילות בלונדון ובבוסטון. אלוני חץ מעדכנת כי נכון להיום שיעור הגבייה הכולל של חברות הקבוצה עומד על 92% (למעט בתחום המסחר, המהווה כ-9% מסך נכסי הקבוצה) בישראל ובבריטניה ועל 98% בארה"ב".

15:20

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע מתנהל במגמה שלילית, אחרי כמה ימים של עליות שערים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם. זאת, בין היתר, על רקע חששות המשקיעים מהמתח הגובר בין ארה"ב ובין סין, שרשם עליית מדרגה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה.

נוסף על כך, בעוד שמוקדם יותר המשקיעים שאבו עידוד מההסרה ההדרגתית של הסגר שהוטל על האזרחים בארה"ב, בניסיון להתמודד עם הווירוס המסתורי, ומשכו את הבורסות למעלה, כעת נראה כי שוב עולים חששותיהם לגבי הפגיעה של מצב העניינים בצמיחת הכלכלה הגלובלית בהמשך.

בצד השלילי של מדד ת"א 35, שוב בולטת מניית קבוצת דלק החבוטה, שנחלשה בכ-5%-6%, וירידות דומות רושמות יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים שבשליטתה.

מדד הבנקים בולט בצד השלילי, עם ירידה של כ-2%, וירידות דומות שרשמו מניות הפועלים ולאומי .

בצד החיובי של המדד המוביל בולטת מניית בזק, שקופצת בכ-5% על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. עוד נסחרות על רקע פרסום תוצאות כספיות מניית מליסרון, שמטפסת בכ-2%-3% ואלוני חץ שמתחזקת בכ-1%-2%.

עוד במסחר, בין החברות הקטנות, כן פייט עדכנה על קבלת אישור משרד הפטנטים בארה"ב לשימוש בתרופה שהיא מפתחת, ומנייתה קופצת בכ-10%.

12:20

סנטימנט שלילי במסחר בתל אביב בדומה למגמה בשוקי העולם לאחר העליות החדות שנרשמו אתמול. מדד ת"א 35 מאבד 1.2%, ת"א 90 משיל 0.7% ומדד הבנקים מאבד 2.1%.

אחרי פרסום הדוחות - מליסרון  עולה ב-2% במחזור מסחר גבוה, בזק  קופצת ב-4.6%, אלוני חץ  מטפסת ב-2.9%.

דלק  צונחת ב-4.2%, טבע  מאבדת 1.3%, שטראוס  יורדת ב-3.1%, לייבפרסון  מאבדת 3.5% ומניית הבורסה לניע בתא  מאבדת 1.4%. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-550 מיליון שקל.

10:01

המסחר בתל אביב נפתח בירידות על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2020 בצל משבר הקורונה. מדד ת"א 35 מאבד 0.9% בלחץ מניות הבנקים פועלים  ולאומי  שיורדות ביותר מ-1% כ"א. מניית טבע מאבדת 1.7%.

בזק  בולטת בעליות כנגד המגמה לאחר פרסום הדוחות לרבעון הראשון של השנה.

09:25

חברת התקשורת סלקום סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות בהתאם לאזהרה שפורסמה לפני כשבועיים. ההכנסות הגיעו ל-892 מיליון שקל, ירידה של 3.9% ביחס לרבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי בגובה 43 מיליון שקל, לעומת הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי דווקא צמח ב-100% ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-18 מיליון שקל, אך הפגיעה בשורה התחתונה נבעה מהפסד בתיק ההשקעות של סלקום עקב מגפת הקורונה.

בזק פרסמה גם היא דוחות הבוקר, מהם עולה כי הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם בכ-332 מיליון שקל, בהשוואה לכ-300 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, עלייה של כ-10.7% שנבעה בעיקר מהירידה בהוצאות מימון. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם בכ-466 מיליון שקל בהשוואה לכ-511 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של כ-8.8%.

פלאפון מקבוצת בזק רשמה הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.

08:15

מליסרון רשמה ברבעון הראשון של 2020 הפסד של 86 מיליון שקל, לעומת רווח של 138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת על רקע הפחתה של 311 מיליון שקל בשערוך הנכסים נוכח משבר הקורונה.

אל על עדכנה הבוקר כי במסגרת עסקה למכירת 12 מנועים מסוג Pratt & Whitney 4056-3, הקונה בחר לנהל משא ומתן מחודש לגבי 7 מהם שנותרו למסירה בצל משבר הקורונה. אל על הכירה ברווח הון של 1.9 מיליון דולר בשנת 2019 על חמשת המנועים שכבר נמסרו וצפויה להכיר ברווח הון בסכום נוסף של 10.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. עוד עדכנה אל על כי במאי הנוכחי היא חתמה על מכירת חמישה מהמנועים הנותרים וצפויה להכיר ב-2020 ברווח הון של 1.5 מיליון דולר (לפני מס) בגין העסקאות הנוספות. החברה נמצאת במגעים עם חברות נוספות לגבי מכירת המנועים שנותרו.

07:30

המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם מניות הטכנולוגיה דחפו את המדדים לעליות חדות. מדד S&P 500 עלה ב-1.7% ובכך ננעל ברמה הגבוהה ביותר מאז חודש מרץ האחרון. הדאו ג'ונס הוסיף 369 נקודות לערכו, או 1.5%, מדד הנאסד"ק קפץ ב-2.1%.

טבע חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 1.3%, סייפ-טי עם פער שלילי של 6.8%, פריגו עם מינוס 1.5% ולייבפרסון עם פער שלילי של 2.3%. מנגד, אלוט חוזרת עם פער חיובי של כ-10%.

אתמול בת"א המסחר ננעל בעליות. ת"א 35 קפץ בכ-1% וננעל ברמה היומית הגבוהה, ת"א 90 הוסיף 0.66% לערכו.

חברת התעופה אל על מסרה אמש כי עצירת הטיסות תימשך עד ה-20 ביוני בצל ירידה בביקוש נוכח משבר הקורונה.

דלק דיווחה אתמול (ד') כי איתקה, חברת הבת בבעלות מלאה הפועלת בים הצפוני, תחלק דיבידנד של 20 מיליון דולר. הדיבידנד ישמש לפירעון חלקי של סכום ההלוואה שהעמיד תאגיד בנקאי זר לחברת הבת למימון עסקת רכישת נכסי שברון וזאת בהתאם להוראות הסכם הלוואה. יתרתה נכון להיום עומד על כ-157 מיליון דולר.