מחירי הדירות ממשיכים לעלות מתחילת השנה למרות הקורונה - לאן ממשיכים מכאן?

מדדי המחירים של הלמ"ס לשלושת החודשים הראשונים של השנה מלמדים על עלייה של כמעט שני אחוזים במחירי הדירות • מחירי הדירות הממוצעים שנרכשו ברבעון הראשון חצו לראשונה את רף ה-1.6 מיליון שקל • האם המגמה תימשך? הצטרפו ללייב של "גלובס"

דסק הנדל"ן / צילום: שאטרסטוק
דסק הנדל"ן / צילום: שאטרסטוק

חודש מרץ האחרון התאפיין במיעוט קיצוני בעסקאות לרכישת דירות, כך עולה מנתוני אגף הכלכלנית הראשית באוצר, שהתפרסמו בשבוע שעבר. לפיהם בחודש זה נרכשו 6,600 דירות בלבד. מה שמלמד על ירידה חדה של 29% יחסית לחודש פברואר האחרון ושל 32% יחסית למרץ 2019. גם נתוני הלמ"ס שהתפרסמו יממה לאחר מכן סיפקו מגמה דומה. לפי כל ההערכות חודש אפריל עומד להיות שחון אף יותר מבחינת כמות עסקאות. ההסבר לכך טמון כמובן בהתפרצות נגיף הקורונה, ששיתקה חלקים נרחבים במשק, ושלחה אותנו שהייה ממושכת בבתים, וזאת דווקא אחרי חודשים שנחשבו בענף הנדל"ן לפוריים במיוחד מבחינת היקף עסקאות.

עם זאת הנתונים מלמדים שדווקא מתחילת השנה אנחנו חווים עלייה במחירי הדירות, שלמעשה ממשיכה את המגמה של השנה הקודמת. השוואות שפורסמו בשבוע החולף, מצביעות על כך שלמרות תוכנית הדיור הממשלתית האגרסיבית, "מחיר למשתכן" שהתערבה באופן משמעותי בשוק, מגמת עליית המחירים אותה ניסה להדוף שר האוצר היוצא משה כחלון, לא נגדעה. לאן ממשיכים מכאן? הצטרפו ללייב של "גלובס". מוזמנות ומוזמנים להעביר לנו שאלות באמצעות דף הפייסבוק שלנו במהלך השידור.