בפייסבוק רוצים שמחצית מהעובדים יעבדו מרחוק בתוך 10 שנים

מארק צוקרברג: "שאלנו את העובדים שלנו על החוויות שלהם בעבודה מהבית. יותר ממחצית מהם אומרים שהם עובדים ביעילות לפחות כמו שהם במשרד"

מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

פייסבוק מתכננת לעבור למודל של עבודה מבוזר, כשמחצית מעובדי החברה יעברו לעבודה מהבית בתוך 5-10 שנים. כך עולה מפוסט שכתב מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם. 

"במהלך 5-10 השנים הבאות, אני חושב שאנחנו יכולים להגיע למצב שכ-50% מעובדי פייסבוק יעבדו מרחוק, אבל אנחנו הולכים להגיע לשם בצורה מדורגת וניתנת למדידה. בתקופה האחרונה עבדנו על תוכנית מתחשבת ואחראית לעשות את זה. עדיין יש הרבה שאלות פתוחות על איך זה יעבוד, אז נצטרך להמשיך ללמוד ולהשתפר". 

עוד כותב צוקרברג, בין השאר, כי "שאלנו את העובדים שלנו על החוויות שלהם בעבודה מהבית. יותר ממחצית מהם אומרים שהם עובדים ביעילות לפחות כמו שהם במשרד. כ-40% מהם מתעניינים בעבודה מרחוק במשרה מלאה, אבל יותר ממחצית מהם רוצים לחזור למשרדים בהקדם האפשרי". 

" יש הרבה שאלות פתוחות שאנחנו לא יכולים לענות עליהן כרגע ונצטרך להבין אותן ואת המשמעויות שלהן בשנים הקרובות. איך אנחנו מעודדים יצירתיות ושומרים על התרבות שלנו כשאנחנו מתראים פחות? מה הדרך הטובה ביותר לוודא שלכולם יש הזדמנויות שוות לקידום קריירה ומרגיש מחוברים באותה מידה לעבודה, בין אם הם מרוחקים או לא? גיוס מרחוק אמור לעזור לנו לבנות ולשמור על כוח עבודה מגוונים יותר, אבל אם עבודה מרחוק בסופו של דבר קשה יותר, איך אנחנו מונעים מזה להשפיע על אנשים וקבוצות לא מיוצגות? איך אנחנו יכולים לעצב סולמות קריירה מעולים לאנשים שאפתנים שבדרך כלל משגשגים בסביבה משרדית? מה לגבי בוגרי מכללה חדשים שצריכים עוד הכשרות ואימונים? ".

פייסבוק  נסחרת כיום לפי שווי של כ-660 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה טיפסה לשיאים חדשים בימים האחרונים. 

בדוחות שפרסמה החברה לרבעון הראשון של השנה, בסוף אפריל, ציינה פייסבוק כי  "בשלושת השבועות האחרונים של הרבעון הראשון חווינו ירידה משמעותית בביקוש לפרסום וכן ירידה במחיר המודעות. כתוצאה מאי-הוודאות אנחנו לא מספקים תחזית לרבעון השני, אבל כן נותנים הצצה להכנסות שלנו עד כה ברבעון. לאחר ירידה ראשונית חדה בהכנסות מפרסום במרץ, אנחנו רואים סימנים ליציבות מתחילת הרבעון, כשההכנסות מפרסום פחות או יותר יציבות ביחס לתקופה המקבילה ברבעון הקודם, לעומת ירידה של 17% ברבעון הראשון. המגמה ברבעון הראשון משקפת חולשה בכל הגאוגרפיות שלנו, ויותר במדינות שבהן היה סגר".

פייסבוק כתבה על השפעת הקורונה ועל כך שהחברה מתכננת להפחית בהוצאות בעקבות המשבר. "אנו מצפים להתחיל בחסכון בהוצאות בתחומים מסוימים כמו נסיעות, אירועים ושיווק, כמו גם צמיחה איטית יותר במספר העובדים בתחום העסקי בחברה", נכתב. לצד זאת, פייסבוק הצהירה כי היא מתכננת להשקיע בפיתוח המוצרים שלה ובגיוס כוח-אדם טכני.

פייסבוק הציגה הכנסות של 17.74 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2020, עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות היו גבוהות בכ-250 מיליון דולר, מעל לתחזיות האנליסטים. עם זאת, בשורה התחתונה החברה פספסה את התחזיות במעט - 1.71 דולר, 3 סנט מתחת לתחזיות.