חדשות 13 | בלעדי

גורמים בחדשות 13 מעריכים שההנהלה תתגמש במספר המפוטרים; רשת מכחישה

בעדכון שהעביר עיתונאי בכיר בקבוצות הוואטסאפ של העובדים, דווח כי בעקבות הצעדים שננקטו, בראשם המעבר לכתיבה בחמ"ל פנימי נפרד והפנייה לביהמ"ש נגד כוונת רשת להפקיד את סיקור משפט נתניהו בידי גורמים חיצוניים, החלו להגיע אינדיקציות על הכוונות להגמיש את הקיצוץ

הפגנת עובדי חדשות 13 / צילום: ארגון העיתונאים
הפגנת עובדי חדשות 13 / צילום: ארגון העיתונאים

גורמים בחברת חדשות 13 מעריכים כי רשת 13 שוקלת ברצינות להגמיש את עמדתה באשר להיקף הפיטורים שיש לבצע בחברה ולצמצם את הקיצוץ לכדי 25%. בעדכון שהעביר עיתונאי בכיר באחת מקבוצות הוואטסאפ של העובדים הערב (שבת) דווח כי בעקבות הצעדים שננקטו, בראשם המעבר לכתיבה בחמ"ל פנימי נפרד והפנייה לבית המשפט נגד כוונת רשת להפקיד את סיקור משפט נתניהו בידי גורמים חיצוניים, החלו להגיע אינדיקציות על הכוונות להגמיש את הקיצוץ.

על פי גורם מקורב, השילוב בין השיפור במצב השוק לבין עוצמת ההתנגדות של העובדים שלא נצפתה מראש, הביאה ככל הנראה להגמשה. מדובר במידע לא פורמאלי מרשת אך העיתונאי מייחס לו רמת אמינות גבוה.

"נראה שמדובר בבקיעים ראשונים בעמדת הערוץ, לאחר כחודש לא כל תזוזה, אך השאלה העיקרית (מעבר לדיון בגובה הקיצוץ עצמו) היא כמובן כיצד הוא יחושב, האם יובאו בחשבון מהלכי התייעלות, מוסכמים וגם חד צדדיים, שחברת החדשות כבר ביצעה עד כה - כמו החיסכון בנדל"ן, הכנסת עובדיה לקונטרול של רשת, קיצוצים בשכר והוזלת רצועות שידור? האם יתומחרו השירותים החינמיים שמספקת חברת החדשות לתוכניות רשת, כמו שידורי כתבים ושימוש בחומרי ארכיון, כחלק ממסגרת הקיצוץ הכללית? רק התשובות לשאלות אלה ואחרות הנידונות בהרחבה בדוח זליכה, שנראות אולי במבט ראשון כלכליות ואפורות מאוד, יקבעו אם ניתן יהיה לנהל מו"מ על בסיס הצעתה המשופרת של רשת, ככל שזו אכן תובא לעיוננו, ומה יהיה היקף הפגיעה הנגזרת ממנה בחברת החדשות ובעובדים. אני מבטיח לכם שנבחן ביסודיות ובעזרת מומחים כל הצעה מתוקנת אם תוגש, כדי לוודא שלא מדובר בעוד מניפולציה או ספין מהסוג שראינו לא מעט לאחרונה מצד 'רשת', וכדי לצמצם למינימום האפשרי את הפגיעה בעובדים".

על פי העיתונאי, "גם אם שיעור הקיצוץ יירד כפי שכולנו מקווים, נצטרך לבחון את הפרטים ואת מתודולוגיית החישוב לעומק, כדי למקסם הישגים".

עוד עודכנו העובדים בכך שרשת החליטה, בעקבות העתירה לבג"ץ, להחזיר לחברת החדשות את המשדר המרכזי לסיקור משפט נתניהו מחר אחה"צ ובשעות אלה עובדים במשותף צוותים משפטיים מטעם הצדדים כדי להגיש לביהמ"ש הודעה מוסכמת על מתווה השידור.

כפי שכתבו במכתב שיועד למנכ"ל חברת החדשות ישראל טוויטו, העיתונאי מבטיח שלאחר אישור ביהמ"ש, יצורפו זמנית לחמ"ל הפנימי גם את אנשי רשת הרלוונטיים למשדר כדי להבטיח ניהול חלק של סיקור המשפט בכל הפלטפורמות - דיגיטל, רדיו וטלוויזיה.

"ההתפתחויות האחרונות, גם אם חלקן עדיין ראשוניות מאוד, מדגישות את החשיבות בשיפור עמדת המיקוח לצורך מו"מ יעיל, ובנקיטת צעדים קולקטיביים מול מה שנראה כמבוי סתום. אני מודה לכתבים ולפרשנים, שלמרות לחצים כבדים מפגינים סולידריות מרשימה ונותנים גב לוועד במאמץ לייצר בהמשך הידברות אפקטיבית".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "לצערנו היקף הקיצוץ שנדרש עומד על 35%. זהו התנאי הכרחי להבטחת המשך פעילותה החשובה והמהותית של חדשות 13. צר לנו על הניסיון להטעות את עובדי החברה".