פימי מנצלת צלילה של 40% במגל כדי להכפיל את החזקותיה

פימי הגישה הצעת רכש בהיקף של עד 26 מיליון דולר למניות החברה הביטחונית, כדי להגדיל את החזקותיה מ-42% ל-80% מהמניות

דרור שרון, מנכ"ל מגל / צילום: איל יצהר, גלובס
דרור שרון, מנכ"ל מגל / צילום: איל יצהר, גלובס

כמעט שש שנים חלפו מאז שקרן הפרייבט אקוויטי פימי, בראשותו של ישי דוידי, נכנסה להשקעה בחברה הביטחונית מגל. כעת הקרן מבקשת להגדיל את ההחזקות בחברה מ-42.6% ל-80%. הצעת רכש שהגישה פימי בסוף השבוע נוקבת במחיר של 2.95 דולר למניית מגל , והקרן מבקשת לרכוש קרוב ל-8.7 מיליון מניות, בתמורה כוללת של עד 25.6 מיליון דולר. הכמות המינימלית של מניות שתרכוש פימי תהיה 1.2 מיליון, המהוות 5.2% ממניות מגל, ובהיענות נמוכה יותר היא לא תרכוש מניות. נראה שלא צפויה העלאת מחיר מצד פימי גם אם לא תתקבל הצעתה.

ייתכן שבפימי היו מעדיפים לבצע הצעת רכש מלאה ולרכוש את כל מניות הציבור במגל, אך מעריכים שמהלך כזה לא יצליח, משום שיש משקיעים שיראו שפימי רוכשת מניות ויעדיפו להישאר וליהנות מהשבחה עתידית. במקרה כזה, רכישת עד 80% מהמניות תשאיר אפשרות למחזורי מסחר סבירים במניה.

פימי רכשה את מניות מגל שבהן היא מחזיקה במחיר ממוצע גבוה יותר, של כ-3.6 דולר, כלומר נכון להיום היא רושמת הפסד "על הנייר" מהשקעתה בחברה, בין היתר על רקע המשבר בשווקים בשל מגפת הקורונה. לאחר ירידה של 40% בשנה האחרונה מחיר המניה של מגל בנאסד"ק עומד על 2.96 דולר, משקף לחברה שווי שוק של 69 מיליון דולר.

פימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה ביותר בישראל, היא בעלת נזילות רבה, ויכולה לנצל את המשבר לטובת הגדלת החזקות וביצוע עסקאות אחרות. פימי דיווחה בפברואר האחרון על יציאה לגיוס של הקרן השביעית שלה, פימי 7, שלוש שנים לאחר סיום גיוס הכספים של הקרן השישית, שבה גויסו 1.1 מיליארד דולר.

מגל פועלת כיום בשתי חטיבות: חטיבת מגל המבצעת פרויקטים כ-system integrator וחטיבת Senstar שעוסקת בתחום מוצרי התוכנה ומפתחת מערכות ניהול וידיאו ואנליטיקה.

החברה, המנוהלת על-ידי דרור שרון שהובא אליה על-ידי פימי, רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 17.4 מיליון דולר, ירידה של 17.7% מהרבעון המקביל. עם זאת, היא עברה מהפסד לרווח נקי של 509 אלף דולר, בזכות ירידה בהוצאות התפעוליות והכנסה פיננסית. ה-EBITDA הרבעוני (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-723 אלף דולר.

דוחות הרבעון הושפעו ממגפת הקורונה, והחברה דיווחה על עיכובים מסוימים ועל השפעה שלילית על לקוחותיה מתחום הנפט והגז. בקופת מגל היו בסוף הרבעון כ-54 מיליון דולר, כלומר, המזומנים מהווים קרוב ל-80% משווי השוק של החברה.