הקורונה הזניקה את מכירות ויליפוד, אך פגעה בתיק ההשקעות

חברת המזון רשמה הפסד של כ-18 מיליון שקל בתיק ההשקעות ברבעון הראשון • תרשום את החברה הבת ויליפוד אינטרנשיונל למסחר בת"א

האחים צביקה ויוסי ויליגר, בעלי ויליפוד / צילום: איל יצהר, גלובס
האחים צביקה ויוסי ויליגר, בעלי ויליפוד / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת ויליפוד, העוסקת ביבוא, בייצור ובשיווק של מוצרי מזון, סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה נאה במכירות, לצד ירידה חדה ברווח. מכירות החברה הסתכמו ב-129 מיליון שקל, עלייה של 32% מהרבעון המקביל, וגם הרווח התפעולי צמח בשיעור דו-ספרתי, והסתכם ב-18.8 מיליון שקל, אולם הרווח הנקי התכווץ ב-90% והסתכם ב-1.6 מיליון שקל בלבד.

זאת בשל ההפסד של 18.1 מיליון שקל הנובע משיערוך ניירות ערך כתוצאה מהירידות בשווקים בשל משבר הקורונה. ויליפוד  מחזיקה על פי הדוחות "בתיק ניירות ערך מגוון הנסחר בבורסה לניירות ערך בת"א ובבורסות אחרות בעולם", שהסתכם ב-31 במרץ ב-121 מיליון שקל. בחברה מוסיפים כי ההתאוששות בשווקים לאחר סיום הרבעון צמצמה את ההפסד שנרשם ברבעון בתיק, כך שסך ההפסד מתחילת השנה הוא כ-8.9 מיליון שקל.

צניחה במכירות לשוק המוסדי

זהו הדוח הראשון שעליו חתומה המנכ"לית הנכנסת של ויליפוד - עינת פלד שפירא, שבמרץ האחרון נכנסה לנעליו של מיכאל לובושיץ. החברה נסחרת בבורסה בשווי 382 מיליון שקל ונמצאת בשליטת האחים יוסי וצבי ויליגר.

בדומה ליתר שוק המזון, השפעת משבר הקורונה על ויליפוד הזניקה את המכירות של החברה לשוק הקמעוני, כלומר לרשתות המזון, אך הביאה לצניחה במכירות לשוק המוסדי - מלונות, בתי קפה, קייטרינג ואולמות אירועים.

ויליפוד מגלה כי במהלך הרבעון הראשון 2020 החברה קיבלה פניות רבות מלקוחותיה, בעיקר בשוק המוסדי, לדחיית תשלומים או לפריסת חובות, כתוצאה מאי-יכולתם לעמוד בתשלומים עקב צמצום או הפסקת פעילותם העסקית.

ויליפוד מפרטת כי "הגיעה להסכמות עם לקוחותיה, ומרבית חובותיהם מבוטחים בביטוח אשראי, באמצעות פיקדונות, ערבות בנקאית שטרי חוב, או באמצעות ערבויות אישיות, כך שלהערכתה "ההשפעה של דחיית התשלומים או פריסת החובות על תוצאותיה הכספיות של החברה אינה מהותית".

ויליפוד הצליחה להציג שיפור בשיעור הרווח הגולמי שלה, שעמד ברבעון הראשון על 32.2%, וזאת לעומת 30.9% בתקופה המקבילה אשתקד. את הגידול ברווח הגולמי מייחסת ויליפוד ל"התמקדות במכר פריטים בעלי רווחיות גולמית גבוהה יותר", כמו גם "שינויים בשערי החליפין של האירו והדולר, שגרמו הוזלה במחירי הקנייה של מוצרי החברה המיובאים".

במקביל, דירקטוריון ויליפוד הודיע שהחליט לרשום את החברה הבת, ויליפוד אינטרנשיונל, למסחר בבורסה בתל אביב כחברה דואלית. ויליפוד מחזיקה בכ-62.1% ממניות החברה הבת, שנסחרת כיום בנאסד"ק, ושווי השוק שלה הוא 202 מיליון דולר. מניית ויליפוד אינטרנשיונל עלתה בשנה החולפת ב-62% והיא נסחרת כיום ברמות שיא. שווי ההחזקה של ויליפוד בחברה הבת עומד על כ-125 מיליון דולר.

באמצעות ויליפוד אינטרנשיונל מתבצעת פעילות הקבוצה בתחום המזון, הכוללת יבוא, יצוא, שיווק והפצה של מעל 600 מוצרי מזון. ב-2019, ויליפוד אינטרנשיונל החלה לפעול בתחום האשראי החוץ-בנקאי.