מנכ"ל גולף: "נחזיר לעבודה בסוף המשבר 90% מהעובדים"

את הדברים אמר רביב ברוקמאייר עם פתיחת החנויות המשופצות של הקבוצה בכלבו שלום בת"א • הוא מגלה כי אובדן המכירות לקבוצת גולף בתקופת הסגר עמד על 130 מיליון שקל, וכי הפדיונות מאז החזרה לפעילות בחנויות גולף אנד קו עולים על המכירות בשנה שעברה

חנות גולף בכלבו שלום / צילום: שני מוזס, גלובס
חנות גולף בכלבו שלום / צילום: שני מוזס, גלובס

יוצאת ממשבר הקורונה: קבוצת גולף  הציבורית פותחת מחדש את מתחם החנויות שלה בכלבו שלום בתל-אביב לאחר שיפוץ בהשקעה של 3.5 מיליון שקל ובשטח של 690 מ"ר. במתחם נפתחו מחדש החנויות של גולף אופנה, גולף ילדים וגולף אנד קו - רשת המוצרים לבית של החברה. בנוסף אליהן פעלה במקום חנות של אינטימה שלא הצליחה לייצר פדיונות מספקים במיקומה הנוכחי, אשר נסגרה, וכעת נפתחה במקומה חנות של פולגת.

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל גולף, מגלה בשיחה עם "גלובס" כי הקבוצה החזירה מחל"ת עד כה כ-70% מעובדיה, וביוני יוחזרו כלל עובדי המטה, כשלהערכתו בסוף תקופת המשבר יוחזרו לעבודה רק 90% מהעובדים.

ברוקמאייר מפרט כי הפדיונות בחנויות של גולף אנד קו, רשת החנויות של המוצרים לבית של הקבוצה, עולים על המכירות של השנה שעברה, בין היתר בשל מימושי שוברים שניתנו כמתנות לחג; בעוד שמכירות האופנה עדיין לא חזרו לרמתן הקודמת, אך מגיעות לכ-85% מהפדיונות של השנה שעברה. 

קבוצת גולף הציבורית פותחת מחדש את מתחם החנויות שלה בכלבו שלום  / צילום: שני מוזס, גלובס
 קבוצת גולף הציבורית פותחת מחדש את מתחם החנויות שלה בכלבו שלום / צילום: שני מוזס, גלובס

עוד מציין ברוקמאייר כי אובדן המכירות עבור קבוצת גולף במחצית מרץ ובחודש אפריל הסתכם בכ-130 מיליון שקל. לדבריו, למרות החזרה אחרי חודש וחצי ללא מכירות, ההנחות בחנויות הקבוצה הן שגרתיות לעונה ונעות בין 20% ל-30%, למעט מבצעים נקודתיים, וזאת בניסיון שלא לשחוק את הרווחיות הגולמית של הרשת, לאחר שהחברה, בדומה ליתר הענף, "איבדה" את התקופה של תחילת מכירות עונת הקיץ, במהלכה נמכרים הפריטים במחיר מלא. כדי להתמודד עם אובדן התזרים ולרכוש מלאי לחורף בכוונת גולף לקחת הלוואה בערבות המדינה.

כמו כן, גולף מנצלת את השקת חנות החדשה כדי לחנוך שני שירותים שלא היו לה עד היום ושמנסים להפוך אותה לעדכנית ונוחה יותר לקנייה: האחד "קליק אנד קולקט" - כלומר הזמנה מקוונת ואיסוף מהחנות שאמור להתפרס ל-50% מחנויות הרשת. שירות נוסף ובלעדי לחנות של כלבו שלום עבורו התקשרה גולף עם גט טקסי, הוא משלוחים הביתה עבור לקוחות שיקנו בחנות. 

"משבר הקורונה פגש אותנו במומנטום טוב של מכירות מוצלחות. תחילת השנה היטיבה אתנו. חודשים ינואר ועד 15 במרץ היו טובים עם גידול של 6% במכירות, אך ככל שחלפו הימים, ולאחר שהממשלה הורתה על השבתת פעילות החנויות, התחלנו להבין את גודל המשבר והשלכותיו", אמר ברוקמאייר בהודעה שמסר לתקשורת, והוסיף: "אנו מביטים במבט זהיר אל העתיד לבוא, ומבינים שבתקופה הקרובה יש הרבה וקטורים שעובדים לכיוונים שונים ויכולים להשפיע על הצריכה והמכירות של הקבוצה בעתיד. עם זאת, אנו מביעים אופטימיות זהירה לאור חזרת הלקוחות לחנויות".

ברוקמאייר מסכם כי "כחלק מהיציאה ממשבר הקורונה, עלינו בקמפיין על-מנת לחזק את הנוכחות והרלוונטיות למותגי הקבוצה. הקורונה הציבה בפנינו אתגרים פיננסיים וניהוליים רבים, ואנו משקיעים מאמצים רבים על-מנת לצאת מחוזקים מהמשבר".