מושל ניו יורק: "אנחנו הולכים לראות כאב בכלכלה החדשה הזאת"

מושל ניו יורק אנדרו קואומו הודיע גם כי הוא ייסע לוושינגטון ביום רביעי הקרוב על-מנת להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ כדי לדון בתוכניות על תשתיות וכלכלה

אנדרו קואומו, מושל ניו יורק / צילום: רויטרס
אנדרו קואומו, מושל ניו יורק / צילום: רויטרס

מושל ניו יורק אנדרו קואומו הזהיר היום (ג') כי הכלכלה לא תתאושש גם כאשר המדינה תתחיל את תוכנית הפתיחה מחדש המידתית במחוזות מסוימים.

"איבדנו אלפי עסקים קטנים שלא הולכים לפתוח את דלתותיהם מחדש", אמר קואומו במהלך מסיבת עיתונאים בבורסה בניו יורק. "אנחנו עומדים לראות כאב בכלכלה החדשה הזאת, כדאי שנעכל את זה וכדאי שנתחיל להתמודד עם זה כעת".

המושל אמר כי הוא רוצה לראות את הכלכלה האמריקאית מזנקת בחזרה על רגליה, אך הוא אינו מצפה שכלכלת המדינה תתנהג כמו כדורסל ו"תזנק מיד לאחר שהיא נפלה".

"זה כמו להפיל פוטבול. אתה מפיל פוטבול, הוא קופץ בזוויות שונות,  תלוי בפגיעה שלו ברצפה", אמר קואומו. "אני לא חושב שהוא מזנק ישר בחזרה ואני בטוח שיהיו מנצחים ומפסידים בכלכלה החדשה הזאת".

יותר מ-362 אלף בני אדם בניו יורק נדבקו בנגיף הקורונה ולפחות 29,220 בני אדם הלכו לעולמם בעקבות המגפה, נכון להבוקר. קואומו אמר כי מספר המקרים החדשים של נדבקים בנגיף ב-24 השעות האחרונות היה ברמה הנמוכה ביותר מאז שהמגפה החלה. רק 73 בני אדם נדבקו ביממה האחרונה במדינת ניו יורק.

קואומו הדגיש כי מעקב אחר אזורי מיקוד מסוימים עם מספרים גבוהים של נדבקים בקורונה יהיה חשוב מאוד בתוכנית החזרה לשגרה של המדינה. שיעור  הבדיקות החיוביות בקהילות מסוימות במדינה עומד על 40%, כפול משיעור ההדבקה בניו יורק סיטי.

"כשאנחנו מתבוננים על מקרי הקורונה החדשים שמגיעים לבית החולים, מהיכן הם מגיעים? הם מגיעים מאותם אזורי מיקוד", ציין מושל ניו יורק. "אנחנו רוצים לתקוף את מקור ההדבקה".

המושל גם הודיע כי הוא ייסע לוושינגטון ביום רביעי הקרוב על-מנת להיפגש עם הנשיא דונלד טראמפ כדי לדון בתוכניות על תשתיות וכלכלה. קואומו הוסיף כי ישנם פרויקטי תשתיות בהם המדינה זקוקה לעזרה ואישור פדרליים.

מוקדם יותר היום, קואומו צילצל בפעמון פתיחת המסחר בבורסות ניו יורק בעוד הברוקרים חזרו לרצפת המסחר לאחר סגירה של חודשיים. המושל ציין כי הבורסה נפתחה בצורה "חכמה יותר", כשהם נזהרים יותר ומשתמשים באמצעים מונעים כמו מסכות והגבלת כמות האנשים בבניין.