כתב גל"צ יובל שגב גרם לסערה בטוויטר ומחק את הציוץ

וגם: האסיפה השנתית של בעלי המניות בטבע תהיה השנה וירטואלית • השיחה

הציוץ הגזעני של כתב גל"צ / צילום: צילום מסך
הציוץ הגזעני של כתב גל"צ / צילום: צילום מסך

סערת רשת פרצה בטוויטר כאשר יובל שגב, הכתב לענייני משטרה וירושלים בגל"צ, צייץ: "תקראו לי גזען - הפזורה הבדואית היא איום על מדינת ישראל. לא פחות. התפרסות מהירה על שטחי ענק בנגב, נשק בלתי חוקי והקצנה איסלאמית. לרובנו ולרוב מקבלי ההחלטות זה רחוק מהעין ולכן לא זוכה לטיפול. תשקיעו תקציבים, תסדירו, תחנכו. הכחשה עלולה להתפוצץ לנו בפנים". בתוך זמן קצר שותף הציוץ יותר ממאה פעמים, ובמקביל הצית אש צייצנים ומגיבים.

הציוץ של יובל שגב / צילום: צילום מסך
 הציוץ של יובל שגב / צילום: צילום מסך

בין היתר ענה לו עפיף אבו מוך: "יש בעיה? בהחלט. ניסו לטפל? לא. לדבר על אזרחים ערבים בהכללה? מותר. להתנשא עליהם? מותר. להכליל ולדבר על מרוקאים באותה צורה? ישר הופך לגזענות וישראל השנייה וכל השטויות האלה. אגב, דבר איתי ביום שיהיה לך אומץ, כן אומץ, לצייץ שההתנחלויות הן איום על ישראל. או שיעיפו אותך מגל"צ?".

מכשראה את הסערה, ולאחר שהשיב למבקריו בציוצים והסביר כי לא זו הייתה כוונתו, בציוץ, ובסך הכול מטרתו הייתה להאיר את הצורך בסיוע ותמיכה לאוכלוסייה המוחלשת, הסיר שגב את הפוסט. מגל"צ בחרו שלא להתייחס ולהגיב.

הטרקלין:

פתח תקווה כבר לא על המפה: גם האסיפה השנתית של בעלי המניות בטבע תהיה השנה וירטואלית, וב-9 ביוני היא לא תכונס פיזית במשרדים בפתח תקווה. בין היתר יצביעו בה דרך המסך על שכר המנכ"ל. 

התלוש:

לאחר שכבר ויתר על העלאת שכר, חברת אבטחת הסייבר סייברארק מבקשת לאשר למייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה, אודי מוקדי, הקצאה של מניות חסומות רגילות ומניות חסומות שישוחררו על בסיס ביצועים, בהיקף של 5.5 מיליון דולר. הנושא יעלה להצבעה באסיפת בעלי המניות של החברה ב-30 ביוני. סייברארק נסחרת בנאסד"ק בשווי 3.9 מיליארד דולר. החברה מציינת בזימון כי מוקדי ויתר על העלאת שכר שנתית שאושרה לו: ב-2019, שכר הבסיס שלו היה 390 אלף דולר, ולאחר שחברת ייעוץ בחנה ומצאה ששכרו נמוך יחסית לחברות דומות, בתחילת השנה החליט הדירקטוריון להעלות את שכרו ב-25 אלף דולר, העלאה של 6%. אולם בשל האי-ודאות הנובעת ממגפת הקורונה, והשפעתה הכללית על הכלכלה ועל עסקי החברה (אף שמצבת כוח האדם לא צומצמה ולא הופחתו המשכורות בה), מוקדי החליט לוותר על ההעלאה.

שירי חביב ולדהורן

חדשות טובות:

עיריית הוד השרון העמידה לרשות חתולי הרחוב עשרות פינות האכלה ושתייה, לקראת הקיץ החם. התחנות יאפשרו גם לכידה בטוחה של החתולים לצורך עיקור, סירוס ומתן טיפול רפואי.