בזק | בלעדי

תם ונשלם: נפתרה המחלוקת סביב הטלפוניה הסיטונאית של בזק

משרד התקשורת קובע שהפתרון שבזק מציעה לטלפוניה הסיטונאית עומד בדרישות שקבע וכבר בקרוב החברה כבר לא תהיה בהפרה • אחד האירועים הקשים ביותר שליוו את החברה בשנים האחרונות בא על סיומו

בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק
בזק / צילום: תקשורת תאגידית בזק

פרק מר ועגום בתולדות ההיסטוריה של יחסי בזק ומשרד התקשורת, שהיה אחד מאבני המחלוקת המרכזיים בין הגופים ואשר הביא לפריצת תיק 4,000 מסתיים היום. משרד התקשורת מודיע היום (ד') כי השלים את הטיפול במחלוקת סביב הטלפוניה הסיטונאית של בזק  ולפיכך ברגע שבזק תספק את השירות היא כבר לא תהיה בהפרה מבחינתו.

הטלפוניה הסיטונאית היא מרכיב ברפורמת השוק הסיטונאי שלא הושלמה עד היום. על הסיבות שבזק לא הפעילה את השירות במסגרתו נדרשה לאפשר למתחרותיה שימוש ברשת הטלפוניה שלה במחירים מוזלים, כבר נכתבו הררי מלים, אך נסביר בקצרה שבזק טענה שהיא לא יכולה לספק את השירות שרצה משרד התקשורת, ולעומת זאת המשרד טען שהיא כן יכולה.

המחלוקת סביב אי אספקת השירות על ידי בזק הייתה אחד האירועים הכואבים במסגרת חקירת פרשת בזק הכלכלית, שבהמשך התפתחה לתיק 4,000.

היום הודיע משרד התקשורת לבזק כי הוא מקבל את הפתרון ההנדסי שהחברה הציעה, והוא מאפשר אותו בהתאם לתיק השירות של החברה ולכן ברגע שהוא יופעל ויוצע למתחרותיה, בזק כבר לא תהיה בהפרה מול משרד התקשורת.

ההפרה שבזק הייתה בה בשנים האחרונות נבעה מכך ששני הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם ובזק נקנסה במיליוני שקלים על כך שלא ספקה את השירות. למעשה מרגע כניסת דודו מזרחי לבזק כמנכ"ל, החליטו בבזק למצוא כל פתרון אפשרי הנדסי שיאפשר לספק את השירות, וכאמור כעת משרד התקשורת מקבל את הפתרון שהחברה מציעה והוא סוגר את הפרשה תוך שהוא מודיע לכל השחקנים בשוק שהפתרון טלפוניה סיטונאית על גבי רשת בזק עובד ופועל ועומד בתנאי תיק השירות של החברה.