משבר הקורונה ונזקי מזג אוויר סוחפים מטה את תוצאות ענף הביטוח: "ביטוח ישיר" עברה להפסד

החברה רשמה ברבעון קיטון בפרמיות שגבתה מלקוחותיה, שקטנו בכ-2.3%, כשבשורה התחתונה היא מציגה הפסד רבעוני של 9.4 מיליון שקל לעומת רווח של 51.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

קובי הבר, מנכ"ל ביטוח ישיר / צילום: כפיר סיון
קובי הבר, מנכ"ל ביטוח ישיר / צילום: כפיר סיון

משבר הקורונה סוחף מטה את תוצאות חברות הביטוח ברבעון הראשון של 2020. כך לפחות עולה מדוחות איי.די.איי ביטוח, המוכרת לציבור כ"ביטוח ישיר", עולה כי ברבעון הראשון השנה נרשמה ירידה חריגה מאוד מבחינת החברה בשורת הפרמיות, תוך שהיא הציגה הפסדי השקעות. אך לא רק זאת, בתחילת הרבעון הראשון השנה היו נזקי רכוש ניכרים בישראל, בביטוחי הרכוש, כתוצאה מפגעי מזג אוויר שהובילו להצפות ניכרות.

כל אלה, ועוד, כגון ירידה ברווח החיתומי בתחום ביטוח הבריאות ובתחום הרכב רכוש גם בשל "הורדת תעריפים בענף רכב רכוש, בקיזוז ירידה בשכיחות התביעות כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה בחלקו השני של חודש מרץ", בשורה התחתונה הציגה החברה שבניהולו של קובי הבר מעבר להפסד רבעוני חריג.

המרכיב השלילי העיקרי בדוחות החברה שבשליטת צור שמיר של משפחת שנידמן הוא המעבר להפסד מהשקעות. בהקשר זה מדווחת החברה בדוחותיה כי "ההפסדים מהשקעות נטו לרבות הפסד כולל אחר לפני מס והכנסות מימון הסתכמו בתקופת הדוח בכ-80 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-32.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, מתוכם הפסדים מהשקעות שאינן מיוחסות לפוליסות משתתפות ברווחים (כלומר הנוסטרו של החברה, ר"ש) בסך של כ-52.1 מיליון שקל בתקופת הדוח לעומת הכנסות של כ-20.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד", תוך שפורט כי "המעבר להפסד משמעותי נובע מירידות חדות בשוק ההון כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה". עם זאת, ההתאוששות בשוקי ההון הגבלוליים לאחר תום הרבעון הראשון הביאו לקיזוז ההפסד כאמור, כשהחברה מגלה כי "בתקופה שבין תאריך הדוח ועד סמוך למועד פרסומו, הרווח מהשקעות בגין הנכסים סחירים מסתכם לסך של כ-37 מיליון שקל".

כאמור מעלה, החברה רשמה ברבעון קיטון בפרמיות שגבתה מלקוחותיה, שקטנו בכ-2.3%, כשבשורה התחתונה היא מציגה הפסד רבעוני של 9.4 מיליון שקל לעומת רווח של 51.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי מנכ"ל החברה הבר, "שוק ההון, שגרם לנו להפסד משמעותי ברבעון הראשון, מראה סימני התאוששות נאים, אך אנו ממשיכים לעקוב אחר התנודתיות הגבוהה. אנו פועלים גם עתה לפי התוכנית האסטרטגית שהגדרנו, תוך העמקת הדגש על מרכיבי התכנית העוסקים בהוצאות והתייעלות, על מנת להתאים לתקופה. כמו כן, אנו ממוקדים כל העת בחיזוק וגיוון מקורות הצמיחה שלנו". כך או כך, דוחות החברה התקבלו בצורה צוננת בשוק, כשמניית החברה איבדה 10.7% מערכה במסחר בבורסה.