מנכ"ל חדשות 13 משיב מלחמה: עובדי החדשות לא יקבלו את מלוא שכרם בשל העיצומים

לטענת מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו היות ומדובר בשביתה של העובדים, אין זאת הפרת משמעת כי נקיטת עיצומים מביאה להשהיה מיידית של חוזה העבודה ובמצב כזה העובדים אינם זכאים לשכר רגיל אלא לשכר הולם • מאוחר יותר הובהר לחלק מהעובדים - הבכירים שביניהם - ששכרם לא יקוצץ

ישראל טויטו / צילום: אריק סולטן
ישראל טויטו / צילום: אריק סולטן

האם בחדשות 13 פועלים בסגנון ' הפרד ומשול' כדי לערער את הנחישות של עובדי החברה ולייצר פילוג?  בעוד שהיום בצהריים התבשרו רוב עובדי החברה כי לא יקבלו את מלוא שכרם בגלל שלקחו חלק בקבוצת וואטסאפ נפרדת שהקימו ללא אנשי רשת, ל"גלובס" נודע כי חלק מהעובדים - הבכירים שביניהם -  קיבלו  מכתבי "הרגעה" המבשרים להם כי הישארותם בקבוצה מאושרת.

המשמעות היא כי שכרם לא יקוצץ. "לשם שמירה על הוראות הרגולציה וקיום פיקוח על  המהדורות המשודרות, אני מאשר לך שלא לפרוש מן הקבוצה הפועלת למרות היותה מעשה של עיצומים ושביתה כלפי ההנהלה", נכתב.

מוקדם יותר פורסם כי ישראל טויטו, מנכ"ל חדשות 13, משיב מלחמה לעובדים: שעות ספורות לפני כניסת החג קיבלו עובדי החדשות מכתב המבשר להם כי בגלל העיצומים שהם נוקטים לא יקבלו את מלוא שכרם.

נזכיר כי לפני מספר ימים הקימו עובדי חדשות 13 קבוצת וואטסאפ משלהם והפסיקו להעביר חדשות ואינפורמציה דרך הקבוצה המשותפת עם עובדי רשת. זאת בעקבות כוונתה של הנהלת רשת (בעלת השליטה בחדשות 13) להעביר את הפקת רצועות השידור שלפני מהדורת החדשות לחברות הפקה חיצוניות ולהותיר בחברת החדשות את הפקת המהדורה והמבזקים בלבד.

לטענת טויטו אילו היה מדובר בימים רגילים הייתה זאת הפרת משמעת חמורה וחד משמעית שכל תכליתה לחבל בעבודה ולהסב נזק מקסימאלי לחברת החדשות ולרשת.

עוד הוא טוען כי היות ומדובר בשביתה אין זאת הפרת משמעת כי נקיטת עיצומים מביאה להשהייה מיידית של חוזה העבודה ובמצב כזה העובדים אינם זכאים לשכר רגיל אלא לשכר הולם.

"החברה אומדת את השכר הראוי שבכוונתה לשלם לך עבור שירותיך החלקיים במהלך חודש מאי השנה. לאחר סיום האומדנה בדבר היקף העיצומים ומשכם, העבודה החלקית והמזק החלקי, תקבע החברה את גובה השכר הראוי בגין שירותך וזה ימסר לך בימים הראשונים של החודש הבא".