המאבק מסלים: עובדי חדשות 13 לא יספקו תכנים לרשת ביממה הקרובה

במקביל, ביקש ארגון העיתונאים מחבריו בכל כלי התקשורת להימנע משיתוף פעולה עם תוכניות רשת

עובדי חדשות 13 ממשיכים להסלים את המאבק נגד רשת והנהלת חדשות 13 בשל הכוונה לקצץ 35% מתקציב החברה: היום (א') מודיעים ועד העובדים וארגון העיתונאים כי עובדי חברת החדשות לא יספקו ביממה הקרובה שירותים כלשהם למשדרים שהחברה אינה מפיקה, בהם רצועות 17:00, 19:00, תוכנית הצינור ותוכנית הבוקר.

בנוסף מבקש ארגון העיתונאים מחבריו בכל כלי התקשורת להימנע משיתוף פעולה עם תוכניות רשת.

נזכיר כי בערב החג הוציא מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו הודעה לעובדים לפיה החברה רואה ביציאתם מקבוצת הווטסאפ המשותפת עם רשת צעד המביא להשהיית חוזי העבודה שלהם ולכן תמורת עבודתם ישולם להם שכר שההנהלה תמצא לנכון, ולא את השכר המסוכם עימם. למרות הפגיעה בכיסם נמנעו אתמול (שבת) העיתונאים מפגיעה במסך והתגייסו לצורך המשדר המיוחד סביב החשש מהתפרצות גל שני של קורונה. אולם, היום כבר הוחרפו הצעדים.

במייל עדכון לעובדים מסר הוועד כי רשת ממשיכה להתעקש על קיצוץ של 35% בתקציב חברת החדשות - בין היתר בנימוק שמבחינתה "יעיל יותר" להפיק את רצועות האקטואליה בלי חברת החדשות.

"הסיבה לכך היא, כמובן, שרשת ואף מפיקים פרטיים יכולים לעשות שימוש חופשי במשאבים היקרים של חדשות 13 - דוגמת דיווחי כתבים, חומרים שמתקבלים מהצלמים, שירותי ארכיון ועוד - מבלי לשאת בעלויות או להכפיף את עצמם לסטנדרטים העיתונאיים המחמירים של חברת החדשות. ערב החג הגדילה החברה לעשות והודיעה במכתב לקוני על הפחתת שכר חד צדדית לחברי קבוצת החמ"ל הפנימי, על אף שלא חל שיבוש כלשהו בשידורים של חדשות 13, הכול במסגרת ניסיון - שקוף וכושל - לשבור את מאבק העובדים נגד תכנית החיסול".

הוועד מזכיר כי ההנחייה להשהות את כל הקידומים לתוכניות "רשת" במסגרת שידורי חברת החדשות נשארת בתוקף גם היום.

"בתוכניות חברת החדשות לא נקדם תכניות בידור, ריאליטי ותעודה של חברת רשת - בין אם בכתבות או בסיטאפים. באחריות המגישים, הכתבים, העורכים, עורכי המשנה, עורכי הוידאו ועובדי הקונטרול שלא לאפשר זאת".

הוועד הודיע כי ביממה הקרובה עובדי החברה לא יספקו שירותים לתוכניות רשת וכתבים ופרשנים במתבקשים שלא להופיע הערב גם ברצועת 18:00. התוכנית בשעה 16:00, המהדורה המרכזית והתוכנית "היום שהיה" - ישודרו כולן כרגיל. כתבים, פרשנים, עורכים, עורכי משנה, צלמים, מקליטים, מפיקים, עורכי וידאו, גרפיקאים, אנשי ארכיון, דוגמי כרטיסים ועובדי קונטרול (לרבות בימאים ועוזריהם) נדרשים שלא לשתף פעולה עם התכניות הללו.

במקביל, ארגון העיתונאים הוציא פנייה לעיתונאים בכל כלי התקשורת הישראלית בבקשה שלא לשתף פעולה עם תכניות רשת.

"עיתונאי חדשות 13 הודיעו היום כי יפסיקו לשרת את מי שמנסה לגדוע את מטה לחמם ולא יספקו יותר עבודה בחינם לתוכניות של רשת. הנהלת רשת פועלת להביא עיתונאים מכלי תקשורת אחרים כדי שישתתפו בתוכניות בחינם וימלאו את מקומם של עיתונאי חברת החדשות השובתים. פגיעה בעיתונאי חברת החדשות היא פגיעה בכל אחד מאיתנו, העיתונאים בישראל, בין אם חברים בארגון ובין אם לא. זה הזמן לגילוי סולידריות: אנו קוראים לכולם לא לשתף פעולה עם הניסיונות של רשת 13 - לא להגיע להתארח בתוכניות האקטואליה שלה, לסרב להגיש פינות או לסייע עם כל תוכן מכל סוג שהוא, וזאת עד שהנהלת רשת תחזור בה מהכוונה לפגוע בחברת החדשות ותגיע להסכם מול הוועד והארגון. היום זה עובדי חברת חדשות 13, מחר זה אתם".