האגיס, ניקול ולילי עד הבית: קימברלי קלארק הקימה אתר אונליין שעוקף את הסופרמרקט

נכון להיום המוצרים נמכרים באתר של קימברלי קלארק אך ורק בצורה של מארזים שכוללים מגוון מוצרים ומחיריהם נעים בין 135 שקלים ל-200 שקל, והם לא ניתנים להרכבה או לשינוי

נייר טואלט "טישו" קלינקס, קימברלי קלארק / תמונה: שאטרסטוק
נייר טואלט "טישו" קלינקס, קימברלי קלארק / תמונה: שאטרסטוק

אחרי תנובה, שטראוס, קבוצת קוקה קולה ישראל, שסטוביץ, טמפו ואחרות, גם ספקית מוצרי הטואלטיקה קימברלי קלארק נכנסת למכירה מקוונת ישירות לצרכן. האתר של החברה שממותג תחת השם ניקול - מותג מוצרי הניקיון של החברה - עלה לאוויר במהלך החודש האחרון בצורה שקטה והחל למכור מוצרים של מגוון מותגי הקבוצה.

באתר שמציע משלוחים ללא עלות נוספת, נמכרים מגוון מותגים של החברה וביניהם מוצרי הניקיון של ניקול, מותג נייר הטואלט והמגבונים לילי, מגבונים וחיתולים של המותג האגיס, ומארזי נייר טישו של המותג האגיס. נכון להיום המוצרים נמכרים באתר אך ורק בצורה של מארזים שכוללים מגוון מוצרים ומחיריהם נעים בין 135 שקלים ל-200 שקלים, והם לא ניתנים להרכבה או לשינוי.

קימברלי קלארק היא אחת מחברות מוצרי הצריכה הגדולות בעולם, ולה נוכחות דומיננטית גם בישראל בניהולו של טל רבן. בשוק מוצרי הטואלטיקה (המכונה טיפוח הפרט והבית) היא אוחזת בנתח של כ-16% מהמכירות. בשליש הראשון של 2020 הסתכמו במכירותיה לרשתות הקמעונאות כפי שהן נמדדות על ידי סטורנקסט בכ-480 מיליון שקל, צמיחה של כ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

משבר הקורונה היווה זרז משמעותי לתהליכים רבים בשוק המזון, אחד הבולטים שבהם הוא המעבר למכירה ישירה לצרכן. בחודשיים בהם המדינה הייתה נתונה תחת מגבלות רבות, וביניהן סגירת עסקי ההסעדה והתיירות, מה שהוביל לצריכה מוגברת של מזון הביתה באמצעות רשתות הסופרמרקטים והמכולות, מספר חברות החלו לבסס ולהרחיב פעילות מכירה ישירה לצרכן. ביניהן תנובה, שטראוס, טמפו, שסטוביץ, גד ושטיבל.

מהחברה נמסר בתגובה לפניית "גלובס": "קימברלי קלארק ישראל שמה את צרכנייה בראש מעיניה ומחפשת באופן קבוע אחר פתרונות נוחים ומהירים לחיזוק הקשר עימם, בכל ערוץ בו הם נמצאים. תמיד, ובמיוחד בימים אלה, אנו פועלים לספק את הביקושים הגבוהים שנוצרו למוצרינו, המהווים חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כל הצרכנים בישראל.

להגברת נוחות צרכנינו אנו מאפשרים לאחרונה גם הזמנה ישירה של מגוון מוצרים ומארזי נוחות מיוחדים של המותגים האגיס, לילי וניקול".