גלגל הצלה לענף התיירות והמלונאות: יקבלו סיוע של 300 מיליון שקל

כך לפי הודעת משרד האוצר ומשרד התיירות, בניסיון להציל את אחד הענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מאז פרוץ המגפה

אילת מלמעלה  / צילום: רוני בלחסן
אילת מלמעלה / צילום: רוני בלחסן

ענף התיירות והמלונאות יקבל סיוע של 300 מיליון שקל, כך לפי הודעת שר האוצר ושר התיירות. השניים נפגשו עם נציגי המלונאים ששטחו בפניהם את הקשים בענף שחווה פגיעה קשה עם עצירת התיירות הנכנסת וסגירת בתי המלון מאז חודש מרץ. בערים כמו תל אביב וירושלים התיירות הנכנסת מהווה את עיקר הפעילות של המלונות בעיר. יתרה מכך, רוב המלונות בישראל לא פעלו בחודשים האחרונים, לראשונה בתולדות רבים מהם, הם נאלצו לסגור את השערים ולהוציא את העובדים לחל"ת ולפטר רבים אחרים.

כעת חוזרת הפעילות לאיטה כשקהל היעד שאליו פונה הענף הוא של תיירי הפנים. כל עוד אין צפי לתיירות חוץ הנזקים שנגרמים למלונאים ולמעגלים הסובבים אותם (ספקים, אתרי נופש ובילוי וכד') ימשיכו לגדול.

בתוך כך הודיע משרד התיירות ורשות מקרקעי ישראל על אישור להקמת רובע חדש באילת שישתרע על פני כ-940 דונם, ויכלול 1,133 חדרי מלון ו-3,058 יחידות דיור. הרובע יוקם בחלקה הצפוני של אילת. התוכנית כוללת שישה מגרשים למלונאות והיא מתוכננת ברובה לקום על שטחי בריכות מפעל המלח באילת. באיזור נמצא גם פארק הצפרות.

מספר בתי המלון באילת עומד על כ-50 בהם כ-11 אלף חדרים. התפוסה השנתית הממוצעת ב-2019 עמדה על 73.2%, עלייה של כ-1% לעומת שנה קודמת. מספר הטסים לאילת ירד בכ-30% אחרי סגירת שדה דב וסגירת שדה התעופה העירוני באילת אלא שמספר הנופשים לא ירד והמבקרים בעיר מגיעים אליה ברכב. מלונות העיר אילת נפגעו בתקופת הקורונה עם סגירת רובם, שיעורי האבטלה באילת זינקו בהתאם. פתיחתם המדורגת, שהתחילה בחג השבועות, תאפשר לאושש את הענף ואת העיר שחטפה מכה קשה מהר יותר משאר המלונות בארץ. ב-2019 מספר הלינות של תיירים ישראלים באילת הסתכם ב-6.2 מיליון לינות מתוך סך של 7 מיליון לינות.