נוגסים בבשר של דודי עזרא: המוסדיים רכשו מניות נטו מלינדה ב-90 מיליון שקל

קבוצת נטו מכרה 8% ממניות החברה הבת, העוסקת גם היא ביבוא ושיווק מוצרי מזון, פחות משנה לאחר מימוש בהיקף של כ-213 מיליון שקל

דודי עזרא   / צילום: נטו
דודי עזרא / צילום: נטו

יבואנית ומשווקת המזון נטו אחזקות   , שנמצאת בשליטת דודי עזרא , מנצלת את הקרבה לרמות השיא שבה שוהה מניית החברה הבת נטו מלינדה, להמשך צמצום החזקותיה בה. נטו אחזקות עדכנה כי מכרה כ-8% ממניות נטו מלינדה (1.7 מיליון מניות) תמורת כ-90 מיליון שקל, פחות משנה לאחר שמכרה (בספטמבר 2019) כ-23% מהונה תמורת כ-213 מיליון שקל.

מכירת מניותיה של נטו מלינדה, שבוצעה למשקיעים מוסדיים באמצעות בית ההשקעות אי.בי.אי, נעשתה בכמה עסקאות מחוץ לבורסה, לפי מחיר של 53 שקל למניה - דומה לשווייה הנוכחי בשוק, ונמוך ב-13% משווי השיא שקבעה בתחילת מאי, אז ערכה הגיעה ל-61 שקל. מכירת מניות נטו מלינדה שביצעה נטו אחזקות בשנה שעברה, נעשתה לפי מחיר מניה של כ-47 שקל.

בעקבות המכירה האחרונה, שממנה צופה נטו אחזקות גידול של כ-15 מיליון שקל בהונה העצמי, חלקה של נטו בחברה הבת ירד ל-52.5% מזכויות ההצבעה בה (ו-50% מההון).

מניית נטו מלינדה, שבדומה לנטו אחזקות עוסקת גם היא ביבוא ושיווק מוצרי מזון, לא הצליחה להתחמק מגל הירידות הכללי שאחז בבורסה מוקדם יותר השנה, ובהשפעת התפשטות וירוס הקורונה הציגה ירידה של כ-20% בערכה מרמת השיא שאליה הגיעה בינואר, ועד לנקודת השפל שנרשמה במהלך מרץ. ואולם, מאז הציגה התאוששות מהירה, שהחזירה אותה בחודש שעבר להיסחר סביב רמת השיא שלה, ובהמשך נחלשה מעט. בסך הכל, מתחילת השנה שומרת המניה על יציבות, וכיום היא משקפת לנטו מלינדה שווי של כ-1.1 מיליארד שקל.

נטו מלינדה פועלת עבור נטו אחזקות בייצור ומכירת מוצרי בשר, דגים, בצק וקצפת, ובהם המותגים טיבון ויל, ויליגר, שלושת האופים וריץ'. בדומה לנטו אחזקות, נהנתה גם נטו מלינדה מהצריכה המוגברת של מוצריה בהשפעת "בהלת הקורונה", וכן מהכנסת פעילויות חדשות, כך שהכנסות הרבעון הראשון שלה השנה עלו ב-10% ל-2.6 מיליארד שקל, ואחרי שינוי חיובי בסעיפי המימון, הרווח הנקי הרבעוני שלה גדל ב-22% והגיע ל-92 מיליון שקל.

בשנה שעברה, ימים ספורים אחרי מכירת מניות החברה הבת, מכרה משפחת עזרא כ-6% ממניותיה בנטו אחזקות תמורת כ-76 מיליון שקל, ומאז נחלשה המניה ביותר מ-20% והיא משקפת לנטו אחזקות שווי נוכחי של פחות מ-700 מיליון שקל.

על רקע רמות המחיר הנמוכות יחסית של נטו אחזקות, במהלך מרץ אישר דירקטוריון נטו מלינדה תוכנית רכישה של מניות נטו אחזקות, בהיקף כספי כולל של עד 100 מיליון שקל בתוך שנה.

בדומה לנטו אחזקות, בעלי שליטה נוספים מנצלים את רמות המחירים הגבוהות של מניות החברות שבהן הם מחזיקים למימוש נתחים מהחזקותיהם - ובהם בית ההשקעות אלטשולר שחם, שמכר ממניות אלטשולר שחם גמל תמורת יותר מ-60 מיליון שקל; ומשה ממרוד, שמכר ממניות חברת תדיראן תמורת קרוב ל-40 מיליון שקל.