למרות העלייה בתחלואה: בתי הספר לא ייסגרו ברחבי הארץ

בתום דיון בהשתתפות נתניהו ושרים בכירים בנושא, אחרי שכמעט 5,000 מורים ותלמידים ברחבי הארץ נכנסו לבידוד, התקבלה עמדת משרד החינוך, שהתנגד לסגירת המוסדות: "הניסוי הזה לא יקר, הקורונה לא קטלנית לתלמידים" • 116 נדבקו בנגיף ביממה האחרונה, חמישה נוספים מתו

הורה מסדר אזור ישיבה לפי כללי הישיבה החדשים טרם כניסת התלמידים לכיתה / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press
הורה מסדר אזור ישיבה לפי כללי הישיבה החדשים טרם כניסת התלמידים לכיתה / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press

בתי הספר ברחבי הארץ לא ייסגרו למרות העלייה בתחלואה - כך הוחלט בתום הערכת מצב שקיים הערב (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא יחד עם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט. הדיון התקיים בעקבות העלייה החדה המחודשת במספר חולי קורונה בקרב תלמידי ואנשי צוות בבתי ספר ברחבי הארץ, וברקע המתיחות המתפתחת בין משרד הבריאות למשרד החינוך בעניין הפעולות בהן יש לנקוט כדי להיאבק באותה התפרצות.

הדיון בנושא צפוי להמשיך מחר, כשנתניהו קרא לספק נתונים נוספים, וגם ביקש מהנוכחים לבחון כיצד ניתן לחזק את ההגנה על התלמידים. החלטה סופית תתקבל רק לאחר מכן.

גלנט הביע הערב התנגדות לסגירת בתי הספר ויצא נגד עמדת משרד הבריאות, שהמליץ לסגור את החטיבות והתיכונים בירושלים. "המציאות הזאת מאפשרת לנו ללמוד את העניין ולהמשיך ולהפעיל את מערכת החינוך. הניסוי הזה למעשה לא יקר, כי נגיף הקורונה לא קטלני לגביהם, המחלה קטלנית לאנשים מעל גיל 70 שלא נמצאים במערכת החינוך והם בגדול מהווים 90% מהתמותה", אמר השר. "לכן, עמדתנו היא שלא צריך לסגור את מערכת החינוך, ובמשרד הבריאות יכולים לחשוב אחרת, זה בסדר ולגיטימי, אבל אני אומר את עמדתי על סמך הנתונים שיש לי", הוסיף.

4,925 תלמידים ועובדי הוראה מצויים בבידוד, כשעוד 5,010 נמצאים בבית מאחר שמוסדות החינוך שלהם נסגרו. מספר החולים במערכת החינוך עלה ביממה האחרונה בשמונה, מ-217 ל-225, וחמישה בתי ספר נוספים נסגרו. בסך הכל, 36 בתי ספר נסגרו מחשש להתפרצות קורונה. לבד מהגמנסיה העברית והתיכון הרב-תחומי בחדרה, מספרים גבוהים של תלמידים בבידוד נרשמו גם בבית חינוך אזורי בבית ברל, בית ספר אהוד מנור באור יהודה, בית ספר קציר בחולון, בית ספר זלמן ארן בירושלים, בית ספר הרטמן בנים בירושלים, בית ספר אופק אדמים בגבעת זאב, תלמוד תורה דרכי יושר במודיעין עילית, בית יעקב החדש באשדוד, ומקיף ג' בבאר שבע.

בסך הכל, 116 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ובכך עלה מניין הנדבקים הכולל ל-17,285, בהם 2,055 חולים פעילים ובתוכם 29 מונשמים. חמישה בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה ומניין המתים עלה ל-290. 14,940 החלימו ושוחררו לבתיהם.

טרם דבריו של השר, תקפו במשרדו את מדיניות משרד הבריאות ואמרו כי "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמטית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים". עוד אמרו כי "במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

אתמול עלה מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בגמנסיה העברית בירושלים ל-159. מלבד הגמנסיה העברית, גם בחדרה התבשרו יותר מ-2,180 מורים ותלמידים כי עליהם להיכנס לבידוד. הדבר אירע לאחר שתלמידת כיתה ז' בתיכון הרב-תחומי למדעים ולאומנויות בעיר התגלתה כנשאית של נגיף הקורונה. זהו לא בית הספר היחיד שבו התגלו היום מקרים חדשים של חשיפה לנגיף.