נתוני מאסצ'לנג': חברות המאיץ שהתבססו בירושלים גייסו 80 מיליון דולר

50% מהחברות הללו מנוהלות על ידי נשים והן מעסיקות באופן ישיר או עקיף 3,000 עובדים בירושלים

ד"ר טליה כהן סולל (ג'נטיקה) יונית סירקין, מנכ"ל מסצ'אלנג, שרון ברק (סולוטום)
ד"ר טליה כהן סולל (ג'נטיקה) יונית סירקין, מנכ"ל מסצ'אלנג, שרון ברק (סולוטום)

המאיץ מאסצ'לנג' ישראל הממוקם בירושלים, מדווח היום (ה') כי על פי נתונים שנאספו על ידי צוות המאיץ, 60 חברות שעברו דרך המאיץ ופועלות בירושלים גייסו עד היום 80 מיליון דולר. 50% מהחברות הללו מנוהלות על ידי נשים. הן מעסיקות באופן ישיר או עקיף 3,000 עובדים בירושלים, כך נמסר מן המאיץ.

בארבע השנים האחרונות השתתפות מעל מאה חברות, ישראליות וזרות, בתוכנית מאסצ'לנג' ישראל. הסיבה להישארות כל כך הרבה מן החברות בירושליים, נובעת לא רק מכך שהפעילות עצמה מתרחשת בירושליים, אלא גם מכך שבעפילות החממה מעורבים גופי השקעה שחלקם מירושליים, ולכן גם אחרי ההשקעה נוח לחברות להישאר בסביבה. בין גורמי ההשקעה שמעורבים בפעילות החממה נמצאים VP, OurCrowd, Jumpspeed Ventures, Cornerstone Ventures וARC Impact Fund ועוד.

יונית סירקין, מנכ"ל מסצ'אלנג' ישראל, אמרה: "ירושלים אוצרת בתוכה נכסים מדהימים ובינהם מוסדות אקדמיה ומחקר מהשורה הראשונה וגיוון אנושי וקהילתי רחב ביותר. הנכסים בהם התברכה העיר מקנים לה פרספקטיבה גלובלית המהווה כר פורה לפיתוח חדשנות. סיבות אלו הביאו את מסצ'אלנג' לבחור בירושלים כמוקד הפעילות בישראל. משיך לצמוח ולקדם חדשנות בשיתוף עם העיר ומוסדותיה".

מרים שוואב, בוגרת מסצ'אלנג' ומיסדת ומנכ"לית חברת הטכנולוגיה סטרטיק המפתחת טכנולוגיה לשיפור בטיחות ויעילות במערכות לניהול תוכן (WordPress) שגייסה יותר מ - 7 מיליון מיליון דולר, אמרה כי: "חברות סטארט-אפ רבות שואפות ליצור את המשרדים שלהן באזור תל אביב, ואם הן בירושלים זה רק בגלל נסיבות מזדמנות. הדבר אינו נכון לגבי חברת סטרטיק. הקמנו את סטרטיק בירושלים כבר מההתחלה, מכיוון שאנחנו מאמינים בירושלים, ואוהבים אותה ומעוניינים למלא תפקיד בחיזוק מערך החדשנות שלה. בתמורה ירושלים מסייעת לנו במשאבים ובתמיכה בדרכים רבות נוספות".