שוב התפוצץ המו"מ בין הנהלת אל על לנציגי הטייסים

נציגי הטייסים טוענים כי הפיצוץ במו"מ הגיע על רקע סירוב בעלי אל על להזרים הון לחברה לפי דרישות האוצר • עוד נטען לאי נכונותה של משפחת בורוביץ, המחזיקה בחברת כנפיים, לדון עם הטייסים על התמורה להשקעה הנדרשת מהם, - מתווה של אופציות או חלוקת רווחים עתידית

התפוצץ המשא-ומתן בין הנהלת אל על לנציגי הטייסים. בין דיוניה עם האוצרבמטרה לקבל הלוואה של 400 מיליון דולר בשאיפה כבר בימים הקרובים, דנה אל על עם נציגות העובדים בסקטורים השונים. הערב (ה') התכנסה הנהלת אל על עם ועד הטייסים, ול"גלובס" נודע כי הדיונים הסתיימו בפיצוץ ובטונים צור עם וללא הסכמה בין הצדדים.

טייסי החברה צפויים לקצץ 35% משכרם במסגרת תוכנית ההתייעלות שאליה מחויבת אל על לפחות לחמש שנים, תוכנית שתשקף צמצום של 30% גם בכוח האדם, כולל בטייסים (שמספרם מונה כיום 650) בצי המטוסים ובקווים של החברה. ככל הידוע, הטייסים טוענים שהפיצוץ הגיע על רקע הסירוב של בעלי החברה להזרים הון לחברה לפי דרישות האוצר.

דרישות אלה הוצגו לאל על כתנאי להלוואה והן מכוונות להזרמה של 100 מיליון שקל מצד בעלי החברה, משפחת בורוביץ המחזיקה בחברת כנפיים. עוד נטען לאי נכונותם של הבעלים לדון עם הטייסים על התמורה להשקעה הנדרשת מהם, כלומר מתווה של אופציות או חלוקה של רווחים עתידית. דרישות האוצר מאל על כללו גם העמקה של החיסכון השנתי להיקף של 350 מיליון דולר. העובדים טוענים שההלוואה מיטיבה עם הבעלים על גב העובדים שישאו בקיצוץ, בשכרם, בקיצוץ בהטבות ובמשרות. ברקע ברור לשני הצדדים שיקח זמן עד שהתעופה תתאושש בזירה העולמית, לפחות לתקופה של שלוש שנים בתחזית האופטימית.

התחושה של העובדים היא לא רק בנושא התגמול אלא בהעדר תוכנית שתתחיל להתניע להחזרת החברה לטיסות מסחריות בשעה שחברות תעופה זרות מתחילות לטוס, דוגמת וויז אייר, לופטהנזה, דלתא ואחרות, עוד לפני שינוי בהנחיות (המחייבות בידוד ל14 ימים עד ל16 ביוני לפחות).

האווירה שמשדרים הטייסים הערב היא של משבר אמון חמור כשיש מי שטוען שאולי הליך של הקפאת הליכים ומינוי של מנהל זמני לחברה עשוי להיות הפתרון האמיתי של אל על לנוכח המחלוקת המעמיקה עם עובדיה.

מחברת אל על לא התקבלה תגובה.