שוק ההון | סיקור שוטף

אין מסחר בת"א היום בעקבות העיצומים של עובדי הבורסה

עובדי הבורסה פתחו בעיצומים על רקע מחלוקות מול ההנהלה, שהחליטה לבטל את יום המסחר • בוול סטריט, המדדים קפצו ביום שישי לאחר שפורסמו נתוני אבטלה מעודדים • בזן גייסה כ-154 מיליון שקל באמצעות הרחבת אג"ח מסדרה י'

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 


האם השווקים יקרים אחרי הראלי בוול סטריט? וגם: סנונית ראשונה של הנפקה טכנולוגית בתל אביב - האם הקטר של וול סטריט יגיע לבורסה המקומית? דוח השווקים היומי עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

10:30

הנהלת הבורסה החליטה לבטל את יום המסחר, בעקבות עיצומי העובדים. 

09:50

חברת דלק ישראל שבבעלות קבוצת דלק חתמה בסוף השבוע על שתי עסקאות ענק למכירת נכסים בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל. השלמת שתי העסקאות אמורה לסלול את הדרך גם למכירת דלק ישראל עצמה, שתיוותר עם פעילותה העיקרית בתחום תחנות התדלוק וחנויות הנוחות.

חברת בזן  גייסה כ-154 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח (הרחבת סדרה י) למשקיעים מוסדיים. ההנפקה בוצעה במחיר של 85.5 אג' לאיגרת חוב. לאחר השלמת ההקצאה הפרטית תעמוד סדרה י' של בזן על סך כולל של כ-880 מיליון שקל ערך נקוב.

[1] הניצעים אינם קשורים לחברה ולמיטב ידיעת החברה, אינם קשורים לבעלי השליטה בחברה.

08:00

המסחר בבורסה צפוי להיפתח היום (א') באיחור, וייתכן שלא ייפתח כלל, לאחר שעובדי הבורסה פתחו בעיצומים על רקע מחלוקות מול ההנהלה. 

06:10

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח במגמה חיובית, לאחר שבסוף השבוע נרשמו עליות חדות בבורסות של אירופה וארה"ב. 

מניות טאואר , אופקו, נובה, לייבפרסון  ואיי.אפ.אפ צפויות להתקדם לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' חיוביים של עד 5.5%. 

מנגד, נייס  חזרה עם פער שלילי של 1.2% ואודיוקודס  עם פער שלילי של כ-12% עך שהן צפויות לרדת. 

כאמור,  יום המסחר בבורסות בניו יורק ננעל במגמה ירוקה בהובלת חברות הסקטור היצרני בארה"ב. המדדים דאו ג'ונס, ו-S&P 500 קפצו ב-3.15% ובכ-2.6%, בהתאמה. מדד נאסד"ק שעבר לפרקים במהלך המסחר את הרמות שאליהן הגיע בחודש פברואר, ננעל עם 9,814 נקודות לאחר שהוסיף לערכו כ-2%. 

הזינוק במדדים הגיע לאחר שלפני פתיחת המסחר פורסמו נתוני האבטלה לחודש מאי, שהיו טובים בהרבה מצפי הכלכלנים. על פי הנתונים, שיעור האבטלה בחודש מאי בארה"ב ירד ל-13.3%, וזאת בניגוד לתחזיות שחזו כי מגמת הגידול בשיעור המובטלים תימשך ותגדל לכ-20%.

בתוך כך, חודש מאי מסמן את הגידול הגדול ביותר אי פעם מבחינת היקף החוזרים לעבודה לפי חודש, עם 2.5 מיליון עובדים שנוספו בחזרה לשוק העבודה בארה"ב. נזכיר כי בחודשים מרץ ואפריל יחדיו, 22.1 מיליון עובדים אמריקאים איבדו את מקום עבודתם בעקבות המגפה.