סנונית ראשונה לקראת גל הנפקות טכנולוגיה בת"א? "לאחר ששוק הנדל"ן טיפה יתקרר הרבה כסף יזרום להייטק"

בהמשך לאישור שניתן במאי האחרון לתוכנית המדינה לעידוד גופים מוסדיים להשקיע בחברות הייטק ישראליות, ולאחר ההנפקה של סייברוואן באחוזת בית הבוקר, רו"ח גיא פרמינגר, שותף וראש מגזר טכנולוגיה ב-PwC, סבור כי זו רק ההתחלה לקראת גל הנפקות ראשוניות בבורסה

רו"ח גיא פרמינגר, שותף וראש מגזר טכנולוגיה ב-PwC / צילום: איל יצהר
רו"ח גיא פרמינגר, שותף וראש מגזר טכנולוגיה ב-PwC / צילום: איל יצהר

בסוף השבוע האחרון שתי חברות עם זיקה ישראלית - זוםאינפו וורנר מיוזיק של לן בלבטנין - צלחו הנפקה מרשימה בוול סטריט, והבוקר הונפקה בתל אביב חברת סייברוואן, סנונית ראשונה ב-IPO טכנולוגית על אף התקופה המאתגרת בצל הקורונה.

בהמשך לאישור שניתן במאי האחרון  לתוכנית המדינה לעידוד גופים מוסדיים להשקיע בחברות הייטק ישראליות, רו"ח גיא פרמינגר, שותף וראש מגזר טכנולוגיה ב-PwC, אומר בראיון ל"גלובס" כי ההנפקה הבוקר זו רק ההתחלה לקראת גל הנפקות ראשוניות של חברות טכנולוגיה בשלות בבורסה המקומית.

 "אנחנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית, ואולי עוד לא הגענו לפסגה. הרעב והתחרות בין חברות הטכנולוגיה תלך ותגבר. בתקופה בה הריבית תהיה נמוכה, ואנו לא רואים צפי בקרוב לעלייה בריבית, ולאחר ששוק הנדל"ן שלקח המון כספים של משקיעים טיפה יתקרר, אני מניח שהרבה כסף יזרום להייטק", אמר פרמינגר. "אם השחקנים, המוסדיים והחתמים יפעלו נכון ויביאו את החברות המתאימות, אני מניח שנראה לא מעט גיוסים דרך IPO".

צפו בראיון בשידור החי:

"מצד אחד, מזה הרבה מאוד שנים קרנות הפרייבט אקווטי וקרנות הון סיכון השקיעו הרבה מאוד כסף בסטארט-אפים בכל השלבים, ומצד שני הגיעה הקורונה שהאיצה את השימוש בטכנולוגיה, ולכן המדינה צריכה להכניס פנימה עוד פחם כדי לתת 'בוסט' למשק דרך קטר ההייטק כאשר גם המוסדיים ייכנסו פנימה", אמר פרמינגר.

"אותו מוסדי ששוקל להשקיע בסטארט-אפ יחפשו להשקיע, לא לבד אלא עם קרנות מובילות, בחברות שלא בתחילת הדרך, וכמובן שהסכומים יהיו משמעותיים מאוד, ובהנחה שזה יצליח, זה ייתן דחיפה מאוד גדולה למשק", אמר פרמינגר.