בעקבות הביקורת: צוקרברג הודיע שישקול שינויים במדיניות התוכן של פייסבוק

שינויים אלה, אמר מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, נועדו לאפשר לחברה דרכי פעולה נוספות בנוגע לתכנים, מלבד המדיניות "הבינארית", לדבריו, של "להשאיר או להסיר"

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק / צילום: shutterstock
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק / צילום: shutterstock

מארק צוקרברג הודיע כי ישקול שינויים במדיניות של פייסבוק בנוגע לתכנים המתפרסמים בפלטפורמה - כך לפי פרסום ב"רויטרס" מסוף השבוע האחרון. זאת, לאחר הביקורת שהתעוררה על ההחלטה השנויה במחלוקת להשאיר באוויר ללא כל סימון את הפוסט של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

טראמפ כתב: "כאשר הביזה מתחילה, הירי מתחיל", בהקשר לעימותים בין המשטרה למפגינים בארה"ב בעקבות רצח ג'ורג' פלויד במיניאפוליס, ופרסם את הפוסט הן בפייסבוק והן בטוויטר. טוויטר סימנה את הפוסט כמצית אלימות ומנוגד לכללי הפלטפורמה שלה וחסמה את האפשרות לשתף אותו, אך בחרה להשאיר אותו באוויר. פייסבוק לא עשתה דבר בנוגע לפרסום, מה שעורר מחאות של עובדים, שותפים עסקיים וארגוני זכויות אזרח נגד החברה.

המוחים טענו כי הפוסט הסיט לאלימות, ולכן היה צריך להסירו מהפלטפורמה, אך צוקרברג התעקש כי אין בו הפרה של כללי הקהילה של פייסבוק, כיוון שמדובר בדיון לגיטימי על שימוש בכוח מדיני, ולא באיום לאלימות.

כעת, צוקרברג הודיע כאמור כי ישקול שינוי במדיניות החברה שהובילה להחלטתו להשאיר את הפוסט באוויר. שינוי כזה, הוא אמר, נועד לאפשר לחברה דרכי פעולה נוספות בנוגע לתכנים, מלבד המדיניות "הבינארית", לדבריו, של "להשאיר או להסיר".

צוקרברג הודיע על כוונתו לבחון מחדש את מדיניות החברה כשבוע לאחר שאמר בראיון לפוקס ניוז כי רשתות חברתיות לא צריכות לקבוע מהי האמת בדיונים ופרסומים בפלטפורמות שלהן. האמירה הזו התייחסה לפרסום אחר של טראמפ בו קרא לבחירות דרך הדואר "הונאה". פייסבוק בחרה להתעלם גם מהפרסום הזה, ואילו טוויטר סימנה אותו כמטעה וצירפה לו לשונית בדיקת עובדות.

לפי רויטרס, צוקרברג אמר כי למרות שהוא מוצא את הפרסום של טראמפ "פוגעני באופן עמוק", הוא מודאג ששינוי במדיניות החברה הוא מסוכן ועשוי להוביל את פייסבוק לפרקטיקה בעייתית של "עריכת תכנים שאנו לא אוהבים, גם אם הם לא מפרים את המדיניות שלנו".